Model Elva je opravdový speedster, neboť je standardně dodáván bez čelního okna. McLaren kvůli tomu vyvinul důmyslný systém pro odvod proudícího vzduchu mimo hlavy cestujících a interiér vyrobil z materiálů, kterým nevadí voda a sníh.
Přesto pár zájemců zřejmě vyměklo a navíc to vyžaduje i legislativa v některých zemích, protože McLaren nakonec nabízí Elvu i s čelním oknem. To je asi jako pořídit si motorku a pak si k ní nechat dodělat pomocná postranní kolečka.
Ale když jste automobilka, která láká bohaté klienty, musíte jim naslouchat. Doba, kdy výrobce prostě udělal auto a řekl „tady ho máte a takhle je to správně“, je pryč. Stačí si vzpomenout na úžasné Ferrari 550 Maranello, které v rámci modernizace dostalo špatný automat a ještě „špatnější“ nastavení podvozku. A to všechno jen proto, že automobilka poslouchala klienty.
Ale zpět k McLarenu. Čelní okno samozřejmě přidává nějaké ty složitosti navíc, jako jsou stěrače, ostřikovače, zpětné zrcátko a další drobnosti, takže hmotnost lehkého speedsteru narostla o 20 kg. Na druhou stranu ale už auto nepotřebuje výsuvný větrný deflektor, takže ten je v případě objednání Elvy s čelním oknem odstraněn.
Na technice se jinak nic nemění, o pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 o objemu 4,0 litru a výkonu 815 koní. McLaren vyrobí jen 399 kusů modelu Elva, přičemž 149 jich bude určeno k individuálním personalizovaným úpravám divizí McLaren Special Operations dle přání zákazníků. Jestli o něj máte zájem, měli byste si pospíšit.
Fotogalerie |