McLaren 750S: nejlehčí a nejvýkonnější sériově vyráběný McLaren přichází na scénu

McLaren je mezi výrobci supersportů relativně nováček, nemá tak dlouhou a bohatou historii jako Porsche, Ferrari nebo Lamborghini, ale rozhodně platí, že každý jeho model stojí za to.

Novinka 750S v nabídce britské automobilky nahrazuje model 720S a inženýři si dali záležet, aby nastavenou laťku posunuli o kus výš. 30 % dílů nového modelu je zcela nových nebo pozměněných a McLaren 750S je díky tomu výkonnější, lehčí, rychlejší a svého řidiče ještě více vtáhne do děje. Jen samotný karbonový monokok, který je základem konstrukce vozu, je u 750S o 30 kg lehčí než u 720S a suchá hmotnost nového vozu činí pouhých 1277 kg, takže je o výrazných 193 kg lehčí než nejbližší přímý konkurent.

McLaren 750S

Snaha o snížení hmotnosti je patrná kamkoli se podíváte, standardem jsou například karbonová skořepinová anebo nejlehčí ráfky, jaké kdy McLaren standardně na nějaký sériový model montoval. Ti, co se chystají používat 750S často na okruhu, jistě sáhnou po ultralehkých karbonových sedadlech, lehkých titanových šroubech kol a nebo karbon-keramických brzdách převzatých z modelu Senna. Mimochodem, brzdy mají nový posilovač a chlazení inspirované tím, které tým McLaren používá na monopostu F1.

McLaren představil 750S rovnou jak jako kupé, tak jako Spider, který má odnímatelný karbonový panel střechy a celkově je 750S Spider jen o 49 kg těžší než kupé. Obě verze pohání dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 o obejmu 4,0 litru, který dosahuje špičkových parametrů 750 koní a 800 Nm. Při dané hmotnosti to znamená poměr 587 koní na tunu a to je o 22 koní lepší hodnota než u nejbližšího soupeře. I díky tomu McLaren 750S nabízí i lepší dynamiku než jakýkoli z konkurentů – 0-100 km/h umí za 2,8 sekundy, 0-200 km/h za 7,2 sekundy.

750S dostala nejnovější podvozek McLarenu – PCC III – který měl svou premiéru u 720S, tady má ovšem lehké pružiny i tlumiče, upravenou geometrii a přináší ještě větší agilitu a zpětnou vazbu řidiči. Vylepšeno bylo rovněž elektro-hydraulické řízení, které má strmější převod. Za zmínku stojí také rychlejší systém zvedání předku vozu například pro přejíždění zpomalovacích retardérů, nově se předek zvedne za 4 sekundy, což je více jak o polovinu kratší čas než u 720S.

McLaren 750S

Přes veškerou orientaci na výkon a nízkou hmotnost, nabízí McLaren 750S i spoustu komfortní výbavy jako je multimediální systém s Apple CarPlay, USB-C a USB-A zdířky pro nabíjení mobilního telefonu a majitelé mohou sáhnout i po prémiovém audiosystému Bowers & Wilkins. Zájemci o nový McLaren 750S si mohou ten svůj už nyní objednávat u autorizovaných prodejců.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 11:55 středa 30. srpna 2023. Anketa je uzavřena.

  • 20
  • 10
  • 9
  • 5
  • 4
  • 3