Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Rychlé Maserati bez střechy sází na strohost a technické vychytávky

    Maserati MC20 Cielo | foto: Maserati

    Maserati se vrací do třídy kabrioletů a roadsterů. Bude MC20 Cielo na McLareny a Ferrari stačit?

    Pro Maserati je model MC20 nesmírně důležitý, protože se v současné době jedná o jediné skutečně sportovní auto v nabídce. Do jeho vývoje automobilka investovala nemalé prostředky, navíc to není pouze náhrada oblíbeného kupé a roadsteru GranTurismo a GranCabrio. Maserati se s ním chce vrátit mezi supersporty, což je pole, které vyklidila s velmi omezenou sérií homologačního speciálu MC12. Ten vycházel z tehdejšího Ferrari Enzo.

    Nový model MC20 nemá už s Ferrari nic společného a Maserati si připravilo vlastní celokarbonové šasi i motor. Právě představený roadster Cielo vychází z uzavřeného kupé a zásadní technické rozdíly mezi nimi nejsou. Jedinou podstatnou novinkou je prosklený skládací střešní panel. Ten je podle Maserati s délkou 909 mm a šířkou 615 mm největší mezi podobnými auty.

    Maserati MC20 Cielo

    Střecha vyvinutá ve spolupráci se společností Webasto (kterou znáte asi jako dodavatele systémů nezávislého topení, ale vyrábí rovněž střechy třeba pro Mazdu MX-5 RF či BMW Z4) se složí za 12 sekund a panel je schován nad motor, takže nezabírá místo v zavazadlovém prostoru. Vzadu zůstane 100 litrů úložného místa, vpředu je padesátilitrový kufr, což by mělo na běžná zavazadla na víkend v nějakém přímořském resortu stačit.

    Panel střechy je vyroben z polymerů s tekutými krystaly a stisknutím tlačítka lze měnit intenzitu jeho zatmavení od zcela čirého až po nepropouštějící světlo. Celý mechanismus přidá k hmotnosti auta 65 kg, takže na váze roadster Maserati MC20 Cielo ukáže stále ještě akceptovatelných 1540 kg.

    Maserati MC20 Cielo

    Maserati se totiž drží minimalistického receptu, který představilo už u kupé MC20. Interiér je poměrně jednoduchý, přehledný a člověk by řekl, že na drahý supersport možná až příliš skromný. Maserati ale mluví o účelovém luxusu a cílem bylo udržet hmotnost na uzdě. O všechny základní komfortní funkce zákazník nepřijde (ani o moderní infotainment s dotykovým displejem a funkcí konektivity), k dispozici je i výkonný audiosystém. Navíc místo hraní si za jízdy s mobilem snad bude v tomto autě lepší si hrát s voličem jízdních režimů a užívat si dynamiku přeplňovaného šestiválce o objemu 3,0 litru, který byl z kupé MC20 převzat bez úprav.

    Motor s unikátním systémem zapalování s předkomůrkou, což je technologie používaná v F1, má výkon 630 koní a točivý moment 730 Nm. Standardně je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a z nuly na 100 km/h dostane MC20 Cielo za tři sekundy, „dvoustovkou“ jede auto za devět sekund. Maximální rychlost má přesahovat 320 km/h.

    Maserati MC20 Cielo

    I u roadsteru si můžete připlatit za systém umožňující zvednutí podvozku vpředu o 50 mm v rychlostech do 40 km/h, aby bylo jednodušší překonávat příčné prahy a jiné nástrahy veřejných silnic. Podvozek je jinak bez velkých změn převzat z kupé, i když pro potřeby roadsteru s vyšší hmotností a trochu jinak umístěným těžištěm byly adaptivní tlumiče s pružinami mírně upraveny. Brzdy jsou shodné s kupé, připlatit si můžete za karbon-keramickou sadu kotoučů.

    Cenu výrobce ještě nestanovil, ale ve srovnání s kupé očekávejte její zvýšení, odhadem někam k 5,5 milionu korun.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 12:00 pátek 30. září 2022. Anketa je uzavřena.

    • Super
      15
    • Trapas
      13
    • Haha
      7
    • Sladký
      7
    • Cože
      6
    • Tvl
      6