Pro Maserati je model MC20 nesmírně důležitý, protože se v současné době jedná o jediné skutečně sportovní auto v nabídce. Do jeho vývoje automobilka investovala nemalé prostředky, navíc to není pouze náhrada oblíbeného kupé a roadsteru GranTurismo a GranCabrio. Maserati se s ním chce vrátit mezi supersporty, což je pole, které vyklidila s velmi omezenou sérií homologačního speciálu MC12. Ten vycházel z tehdejšího Ferrari Enzo.
Nový model MC20 nemá už s Ferrari nic společného a Maserati si připravilo vlastní celokarbonové šasi i motor. Právě představený roadster Cielo vychází z uzavřeného kupé a zásadní technické rozdíly mezi nimi nejsou. Jedinou podstatnou novinkou je prosklený skládací střešní panel. Ten je podle Maserati s délkou 909 mm a šířkou 615 mm největší mezi podobnými auty.
Střecha vyvinutá ve spolupráci se společností Webasto (kterou znáte asi jako dodavatele systémů nezávislého topení, ale vyrábí rovněž střechy třeba pro Mazdu MX-5 RF či BMW Z4) se složí za 12 sekund a panel je schován nad motor, takže nezabírá místo v zavazadlovém prostoru. Vzadu zůstane 100 litrů úložného místa, vpředu je padesátilitrový kufr, což by mělo na běžná zavazadla na víkend v nějakém přímořském resortu stačit.
Panel střechy je vyroben z polymerů s tekutými krystaly a stisknutím tlačítka lze měnit intenzitu jeho zatmavení od zcela čirého až po nepropouštějící světlo. Celý mechanismus přidá k hmotnosti auta 65 kg, takže na váze roadster Maserati MC20 Cielo ukáže stále ještě akceptovatelných 1540 kg.
Maserati se totiž drží minimalistického receptu, který představilo už u kupé MC20. Interiér je poměrně jednoduchý, přehledný a člověk by řekl, že na drahý supersport možná až příliš skromný. Maserati ale mluví o účelovém luxusu a cílem bylo udržet hmotnost na uzdě. O všechny základní komfortní funkce zákazník nepřijde (ani o moderní infotainment s dotykovým displejem a funkcí konektivity), k dispozici je i výkonný audiosystém. Navíc místo hraní si za jízdy s mobilem snad bude v tomto autě lepší si hrát s voličem jízdních režimů a užívat si dynamiku přeplňovaného šestiválce o objemu 3,0 litru, který byl z kupé MC20 převzat bez úprav.
Motor s unikátním systémem zapalování s předkomůrkou, což je technologie používaná v F1, má výkon 630 koní a točivý moment 730 Nm. Standardně je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a z nuly na 100 km/h dostane MC20 Cielo za tři sekundy, „dvoustovkou“ jede auto za devět sekund. Maximální rychlost má přesahovat 320 km/h.
I u roadsteru si můžete připlatit za systém umožňující zvednutí podvozku vpředu o 50 mm v rychlostech do 40 km/h, aby bylo jednodušší překonávat příčné prahy a jiné nástrahy veřejných silnic. Podvozek je jinak bez velkých změn převzat z kupé, i když pro potřeby roadsteru s vyšší hmotností a trochu jinak umístěným těžištěm byly adaptivní tlumiče s pružinami mírně upraveny. Brzdy jsou shodné s kupé, připlatit si můžete za karbon-keramickou sadu kotoučů.
Cenu výrobce ještě nestanovil, ale ve srovnání s kupé očekávejte její zvýšení, odhadem někam k 5,5 milionu korun.
Fotogalerie |