Úterý 19. března 2024, svátek má Josef

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Lamborghini SC20: Ohromné křídlo, technika Aventadoru a detaily z 3D tisku

    Lamborghini SC20 | foto: Lamborghini

    Divize Squadra Corse připravila další jedinečný exemplář Lamborghini, tentokrát založený na technice Aventadoru.

    Lamborghini je jedna z automobilek, která umožňuje váženým a hlavně bohatým klientům objednat si auto postavené přesně na míru. A nejen tak, že si mohou vybrat výbavu, barvu a kola, ale tak, že Lamborghini vyrobí zcela unikátní auto včetně karoserie a případně i částí interiéru. Vy jen musíte říci, na jakém technickém základu má být vůz postaven.

    Tentokrát si jeden zákazník vybral dvanáctiválcový Aventador a vznikl vůz pojmenovaný SC20. Asi už jste si všimli, že nemá čelní okno a svým pojetím je to spíše taková hodně extrémní a drahá motokára. Možná si ovšem pamatujete, že s podobně navrženým vozem přišla sama automobilka, byl to koncept Aventador J z roku 2012. Design jedinečné karoserie je hodně inspirován Diablem VT Roadster, již zmíněným Aventadorem J a dalšími speciálními vozy Lamborghini. Určité funkční a designové prvky přebírá SC20 rovněž jak ze závodního Huracánu GT3 Evo, tak ze speciálního Lamborghini Essenza SCV12, což je čtyřicetikusová limitovaná série na okruhy zaměřených vozů.

    Lamborghini SC20

    Tento roadster ovšem může na silnice – a tomu musely být některé prvky vozu podřízeny, především pokud jde o světlomety, motor, bezpečnost a tak dále. Překvapivé je, že i když vůz míří na veřejné silnice, dostal ohromné zadní křídlo nastavitelné ve třech polohách (dle požadavku na generovaný přítlak). I přes podobnost interiéru se sériovým Aventadorem je v něm mnoho nových detailů, například karbonové sedačky, panely dveří a další drobnosti. Stejně jako Bugatti už i Lamborghini začíná využívat ve větší míře k návrhu a výrobě detailů 3D tisk, tedy technologii nanášení materiálu. U Lamborghini jde ale zatím jen o plastové či obecně polymerové díly. S titanovými částmi pracuje v rámci koncernu VW pouze Bugatti, ale tipujeme, že právě Lamborghini bude další značka, která tuhle zajímavou technologii začne používat.

    Interiér Lamborghini SC20 je originální.

    Asi není žádným překvapením, že atmosférický V12 zůstává u zdvihového objemu 6,5 litru a má výkon 770 koní v 8500 min-1. Optimalizována údajně byla sedmistupňová sekvenční převodovka, ale nevíme, v jakém smyslu. Možná došlo k úpravě převodových poměrů. Ze sériového vozu byl převzat i systém pohonu všech kol, karbonové brzdy naopak pocházejí ze závodního vozu a ukrývají se za nově navrženými koly s centrální maticí. Vpředu mají ráfky průměr 20”, vzadu dokonce 21”. 

    O cenách těchto unikátních továrních přestaveb se nikdy nemluví, ale vzhledem k cenám běžných modelů a jiných zakázkových úprav konkurenčních značek se dá hodnota odhadovat ve výši mnoha desítek milionů korun.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 23:30 pondělí 28. června 2021. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      35
    • Super
      18
    • Cože
      17
    • Sladký
      15
    • Haha
      13
    • Tvl
      13
    Vybrali jsme pro vás

    VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

    Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

    Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

    Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

    Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

    Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...