Stejně jako u předešlé generace je i tentokrát základní technika BRZ a GR 86 (ano, Toyota změnila jméno modelu) v podstatě shodná a na stejné platformě připravené Subaru má i téměř totožnou karoserii lišící se pouze jiným znakem vpředu a pár detaily.
Motor rovněž pochází od Subaru, je jím plochý čtyřválec s duálním vstřikováním (přímé i nepřímé) jako v minulosti. Ale dočkal se zvětšení objemu na 2,4 litru, což pomohlo nejen zvýšit výkon, ale také výrazně zlepšit jeho průběh ve středním pásmu otáček. Stejně jako dříve bude k dispozici manuální nebo samočinná převodovka.
Toyota GR 86 nabídne hezkých 235 koní při 7000 min-1 a 250 Nm při 3700 min-1. Ve srovnání s předchozí generací je akcelerace z klidu na 100 km/h zlepšena ze 7,4 na 6,3 sekundy. Nebojte, určitě bude brzy k dispozici nějaký tuningový kit s kompresorem, jako tomu bylo u minulé generace.
Na rozdíl od všeobecného trendu je nová generace BRZ a GR 86 prakticky stejně velká. Naopak použití hliníkových blatníků a střechy a také odlehčených sedaček má stát za mezigeneračním snížením hmotnosti. Lehčí je také výfuk. Toyota ale neříká, kolik nová GR 86 váží. Uvádí ovšem, že se podařilo o asi 50 procent zvýšit torzní tuhost auta.
Uvnitř najdete modernější interiér s infotainmentem s dotykovým displejem a chybět nebudou různé bezpečnostní a asistenční systémy (včetně systému EyeSight převzatého od Subaru, který ovšem půjde zcela vypnout). Podle Toyoty bude ladění podvozku a řízení trochu odlišné než v případě BRZ, aby vynikl nezaměnitelný charakter auta.
Teď nezbývá než doufat, že se nových BRZ a GR 86 dočkáme i v Evropě. Bohužel je v populaci zájem o pravověrná sportovní auta s jednoduchou technikou, atmosférickým motorem a pohonem zadních kol stále menší, takže se business case takových produktů na firemních poradách vyššího managementu automobilek obhajuje opravdu těžko.
Kupujte, příště už nebudou.
Fotogalerie |