Úterý 23. července 2024, svátek má Libor
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Z Hyundai Santa Fe se stalo větší a odvážnější rodinné auto

    Hyundai Santa Fe

    Hyundai Santa Fe | foto: Hyundai

    Divokou proměnu designu nového Santa Fe doprovázejí nárůst vnějších rozměrů a delší rozvor. Díly tomu narostl i vnitřní prostor a u amerických verzí se vrací tři řady sedadel.

    Hyundai Santa Fe prošel šokující změnou vizáže, je nejen větší než jeho předchůdce téměř ve všech ohledech. Kdyby se stále nejmenovalo Santa Fe, nikdo by nepoznal, že auto vypadající jako z Minecraftu nějakou souvislost s odcházející generací a abyste se nespletli, že před vámi stojí Hyundai, jsou v předních i zadních světlometech zakomponovány prvky ve tvaru písmene H. Nové Santa Fe je sice stejně široké jako předchůdce, ale nově je zhruba o centimetr až dva vyšší, je k dispozici s obřími 21“ koly – dříve byly maximem „dvacítky“.

    Při pohledu do interiéru je možné, že si Santa Fe spletete s Land Roverem. To majitele Land Roverů zřejmě nepotěší, ale dost možná se to bude líbit všem ostatním. Nový design přístrojové desky se vzpřímeným uspořádáním a decentními prvky ve tvaru písmene H vypadá hezky, stejně tak se bude líbit středová konzola a začlenění fyzických ovladačů audiosystému i některých ovladačů klimatizace, které jsou umístěny na 6,6“ dotykovém displeji.

    Hyundai Santa Fe

    Středobodem palubní desky je jediný zakřivený panel, na němž jsou umístěny dva 12,3“ displeje, jeden jako přístrojový štít a druhý pro multimediální systém. Rovněž volant vypadá luxusně. Středová konzola je údajně přístupná pro cestující vpředu i ve druhé řadě a nad schránkou je umístěna dvojice bezdrátových nabíjecích podložek. K dalším unikátním prvkům patří přihrádka v horní části odkládací schránky, která pomocí ultrafialového světla dezinfikuje drobné předměty.

    Nové Santa Fe je vybaveno řadou asistenčních systémů, které sahají od automatického nouzového brzdění, automatických ovládání dálkových světel, sledování mrtvého úhlu a asistent pro jízdu v jízdním pruhu až po poloautonomní jízdní režimy nebo nový systém monitorování pozornosti řidiče.

    Hyundai Santa Fe

    Jestli vzhled Santa Fe byl změněn radikálně, v případě pohonných jednotek to taková revoluce není, v podstatě mezi nimi není nic nového. V Evropě, a tedy i na českém trhu bude Santa Fe nabízeno se dvěma variantami pohonu. Hybrid kombinující zážehovou přeplňovanou „jedna-šestku“ a elektromotor v kombinaci se šestistupňovou samočinnou převodovkou nabídne 230 koní a 350 Nm. Plug-in kombinuje ten samý zážehový motor s elektromotorem, ale výkon je o něco vyšší – 265 koní, točivým moment zůstává stejných 350 Nm.

    V Koreji a Severní Americe bude k dispozici přeplňovaný zážehový motor 2.5 T-GDI v kombinaci s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a parametry 281 koní a 421 Nm. Na některých trzích si pak zákazníci budou moci vybrat i atmosférický zážehový motor o objemu 2,5 litru s výkonem 194 koní a točivým momentem 246 Nm.

    Na českém trhu se nový Hyundai Santa Fe objeví v první polovině příštího roku.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 20:33 středa 13. prosince 2023. Anketa je uzavřena.

    • Super
      13
    • Tvl
      11
    • Cože
      9
    • Haha
      8
    • Trapas
      8
    • Sladký
      8