Ferrari KC23 je odvážná a extrémní vizí toho, jak by mohlo vypadat závodní auto budoucnosti. Je to nový koncept nejúspěšnějšího závodního speciálu v 76 let dlouhé historii Ferrari, který díky průkopnickým řešením aerodynamiky, dokáže vyniknout v klidu a nadchnout, jakmile se rozjede. KC23 po závodním autě zdědilo uspořádání, podvozek i motor.
Vzhledem k extrémní zaměření dárcovského vozu je KC23 navrženo výhradně pro ježdění na okruzích. Výjimečné je svými dvěma tvářemi – když stojí, má čisté, elegantní a ladné tvary, ale jakmile se rozjede jeho vizuálnímu postoji dominují působivé automaticky otevírané vstupy vzduchu a impozantní zadní křídlo. Od prvních dnů projektu se stylistické centrum Ferrari po dohodě se zákazníkem zaměřilo na vytvoření radikálního jedinečného vozu zcela bez omezení jakýmikoli technickými předpisy. Výsledkem je monolitická krása vozu, jako by byl vytesán z jediného kusu kovu. KC23 má dokonce vlastní skla i světlomety.
Co se týče přítlaku a chlazení, konstruktéři se snažili zachovat parametry dárcovského vozu, přestože má KC23 zcela jinou siluetu. Byly vyvinuty panely s vlastní kinematikou, které se automaticky aktivují při nastartování motoru. Další výrazným prvkem modelu KC23 je zlatý lak Mercury, který je dílem speciálně vyvinutého čtyřvrstvého hliníkového laku. Tekutý kov v laku mu dodává na slunečním světle úžasně zářivý lesk a barva samotná jako by se neustále měnila v závislosti na druhu a úhlu dopadajícího světla. KC23 má dvě sady speciálně navržených kol: 18" kola pro ježdění na okruhu a 21" kola vpředu a 22" kola vzadu pro vystavení ve statické expozici.
Interiér byl zachován co nejúspornější a nejpodobnější 488 GT3 evo až na výplně dveří a povrchovou úpravu palubní desky na straně spolujezdce. Specifická sedadla KC23 čalouněná Alcantarou dodávají interiéru eleganci, která dokonale ladí s karoserií. Výhled dozadu zajišťuje kamerový systém, což má příznivý vliv i na aerodynamiku vozu, neboť bylo možné odstranit tradiční vnější zpětná zrcátka.
Vývoj nového přírůstku mezi speciálními projekty trval více než tři roky, auto bylo poprvé představeno na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a od 1. srpna do 2. října bude vystaven v muzeu Ferrari v Maranellu.
Fotogalerie |