Elektrický Ford Explorer: Podaří se mu dobýt Evropu?

Ford Explorer býval typicky americké auto. Jeho nejnovější generace chce ovšem oslovit i Evropany, a tak kombinuje to nejlepší z obou automobilových kultur.

Jestli Američané něco umí, pak je to postavit auto, které je radost požívat. Myslí na to, že chcete nabíjet mobily a tablety, myslí na to, že chcete po sportu někam schovat nevábně vonící propocené oblečení nebo že kelímek nebo lahev s pitím by si rád někam bezpečně odložil cestujíc na jakémkoli sedadle. Evropané si zase více potrpí na kvalitnější materiály, lepší zpracování a spoustu elektronických hraček.

Ford Explorer

Nový elektrický Ford Explorer přesně tyhle věci z obou světů kombinuje, v pětimístném interiéru je o pohodlí cestujících postaráno dobře. Mezi předními sedadly je velká odkládací přihrádka o objemu 17 litrů, která pojme i 15“ notebook, další skrytá schránka je za posuvným 15“ displejem multimediálního systému, řidič má k dispozici celou řadu moderních asistenčních systémů i masážní sedadlo a na svá zavazadla mají pasažéři k dispozici zavazadlový prostor o objemu 470 litrů.

Ohledně techniky vám nemůžeme sdělit vlastně vůbec nic, protože v tomto ohledu je Ford zatím skoupý. Jediné, co bylo odtajněno, je možnost volby mezi verzí s pohonem zadních nebo všech čtyř kol a že k nabití baterie z 10 na 80 % kapacity bude stačit 25 minut. Bohužel už chybí údaj, jakým výkonem. Více se zřejmě dozvíme až v průběhu roku, kdy Ford spustí i systém objednávek.

Ford Explorer

Nový elektrický Explorer byl vyvinut a bude vyráběn v Evropě, konkrétně v Kolíně na Rýnem, kde má Ford zbrusu nový závod na výrobu elektrických aut a Explorer bude první, který bude z jeho výrobní linky sjíždět. Základní cena prý nepřesáhne 45 000 eur, tedy zhruba 1,1 milionu korun. Ford spustí systém objednávek ještě letos, už nyní ale můžete ochutnat virtuální svezení prostřednictvím počítače nebo mobilního zařízení.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 středa 26. července 2023. Anketa je uzavřena.

  • 11
  • 11
  • 10
  • 8
  • 4
  • 3