Czinger 21C slibuje sprint na 400 km/h za necelých 22 sekund!

Původně měl být model 21C představen na loňském autosalonu v Ženevě, ale to neklaplo. Kalifornská dílna tak nyní rovnou představuje produkční verzi svého hybridního supersportu.

Czinger je malá automobilka, která se kromě stavby supersportů soustředí spíše na vývoj výrobních technologií. Její specializací je umělá inteligence při navrhování součástek. Má pomoci snížit spotřebu materiálu a optimalizovat tvar a strukturu tak, aby byla zachována co nejvyšší pevnost a odolnost. Kromě segmentu aut má taková technologie najít uplatnění například i v letectví a kosmonautice.

Přesto se v podobě extrémního supersportu 21C nedíváme na nějaký ojedinělý kousek a koncept, ale na produkční verzi malé série 80 aut. A u toho to neskončí, Czinger plánuje další auta.

Czinger 21C

Původní koncept určený pro zrušený loňský autosalon v Ženevě trochu narostl. Je teď přes dva metry široký, ale hmotnost se stále podařilo udržet v rozumných mezích. Auto na váze ukáže 1240 kg, což je sice takhle na papíře docela dost, ale výkon dvěma turbodmychadly přeplňovaného osmiválce vlastní konstrukce s elektrickou asistencí dosahuje na 1250 koní, takže pomalé tohle auto asi nebude.

Jen tak mimochodem, osmiválec má objem pouze 2,88 litru a točí až 11 000 min-1, pomáhají mu ještě dva elektromotory na přední nápravě a jeden spojený přímo se spalovacím motorem. Měrný výkon i s elektrickou částí vychází na 434 koní na litr. Jen pro srovnání, motory F1 mají měrný výkon zhruba 540 koní na litr a třeba konvenční jednotka pro sérii IndyCar má „jen“ asi 340 koní na litr.

U Czingeru 21C hybridní systém funguje podobně jako u jiných hybridních supersportů, tedy dvojice elektromotorů pohání přední kola, další elektromotor asistuje spalovací jednotce a slouží rovněž k výrobě elektřiny pro záložní malý akumulátor. Vůz samozřejmě rekuperuje energii při brzdění jako jakýkoli jiný hybrid. Cílem bylo s takto výkonným vozem dosáhnout rychlosti přes 400 km/h, což se díky propracované aerodynamice povedlo s velkou rezervou.

Czinger 21C

Oficiální a úředně ověřený test auto teprve čeká, ale podle propočtů má Czinger 21C dosáhnout na metu 452 km/h. Konstruktéři totiž umístili řidiče a spolujezdce za sebe doprostřed, což pomůže optimalizaci proudění vzduchu kolem vozu. Sprint na čtvrt míle tohle auto zvládne za 8,1 sekundy, z nuly na 100 km/h akceleruje za 1,9 sekundy, což je vlastně na hranici fyzikálních možností pneumatik. Akcelerace 0–300 km/h trvá 13,8 sekundy, 0–400 km/h pak 27,1 sekundy.

Czinger uvádí ještě další údaje akcelerace 0–300 km/h (8,5 sekundy) a 0–400 km/h (21,3 s), což bude asi platit pro jinou konfiguraci aerodynamiky. Pro maximální rychlost musí být totiž auto nastaveno, naopak pro okruhové dovádění lze vůz konfigurovat tak, že ve 160 km/h generuje přítlak 615 kg a v 320 km/h dokonce 2500 kg.

Czinger 21C

Vyrobeno bude jen 80 kusů a není pochyb o tom, že tohle bude pekelně rychlá hračka, která se neztratí asi ani na okruhu. Cenu zatím ještě neznáme, ale případní zájemci se mají výrobci hlásit.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:39 pondělí 4. října 2021. Anketa je uzavřena.

  • 10
  • 7
  • 6
  • 5
  • 5
  • 5