Tavacan je druhé zcela elektrické auto španělské Cupry a jako drtivá většina elektromobilů značek koncernu Volkswagen je postaven na platformě MEB. Cupra bude nabízet dvě verze – jednu s výkonem 286 koní a druhou s výkonem 340 koní. Druhá jmenovaná bude disponovat pohonem všech kol, protože každou nápravu bude pohánět jeden elektromotor. Silnější verze se bude jmenovat Tavascan TZ a posádce dá vychutnat zrychlení na 100 km/h za 5,6 sekundy.
Elektromotorům dodává energii baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh, což by mělo údajně stačit na ujetí 550 km. Z toho ovšem vyplývá, že by Tavascan VZ měl vykazovat spotřebu 14 kWh/100 km a to asi v reálném provozu jen tak nedosáhnete. Cupra úplně neuvádí, jak vysokým výkonem je možné Tavascan nabíjet, píše jen, že dojezd 100 km nabijete za 8 minut a z 10 na 80 % kapacity to trvá necelou půlhodinu, pokud použijete nabíječku s výkonem minimálně 135 kW.
Cupra je sportovněji laděná odnož SEATu a tomu by mělo odpovídat i svezení s Tavascanem, který svou vizáží slibuje dynamiku a řidičské potěšení. Standardní výbavou je dynamický podvozek DCC Sport, tužší pružiny a sportovní řízení. Ke sportovnějšímu jízdnímu projevu by měla přispět i 21“ kovaná kola.
Ve výbavě vozu najdete například kvalitní audiosystém Sennheiser s 12 reproduktory, multimediální systém s velkým 15“ displejem, nebo Matrix LED světlomety. Ačkoli byl Tavascan navržen a vyvinut v Barceloně, vyráběn bude v čínském závodě Volkswagenu v An-chuej, která je nejmodernějším výrobním závodem pro elektromobily. Tavascan bude uveden na trh příští rok a Cupra by ráda prodávala přes 70 000 aut ročně.
Fotogalerie |