Cadillac Escalade je velice zvláštní full-size SUV, které láká specifickou skupinu zákazníků. Ale nemusíte být nutně černošský rapper, abyste nakráčeli do nejbližšího dealerství Cadillacu s igelitkou plnou ruliček dvacetidolarovek a ukázali na dva vystavené kusy.
Pokud máte rádi obří americká auta a chcete něco, čím vyjádříte svůj pohrdavý postoj vůči směrování současné západní společnosti, máte s tímhle vskutku nesmyslným autem jednu z posledních možností, než i na Cadillac dopadne tíha studu a přejde na downsizing a elektrifikaci. Tady ještě nic zmenšeného není a tradiční výrobce luxusních vozů nešetřil ani na materiálu.
Hmotnost? 2820 kg, v případě o 5 cm prodloužené verze ESV dokonce 2906 kg. Objem zavazadlového prostoru? I v sedmimístném uspořádání až 1175 litrů, po sklopení všech zadních sedadel až 4044 litrů. Objem nádrže? 107 litrů. A samozřejmě můžete ještě připojit 3175 kg těžký vlek.
Aby se celá tahle stodola pohnula dopředu, je potřeba pořádný motor. A ani tady neměl Cadillac nouzi, protože ve skladu je V8 o objemu 6,2 litru z modelu CT5-V Blackwing. Hned vedle ale ležel větší mechanický radiální kompresor Eaton TVS R2650 o objemu 2,65 litru. Spárování obou se tak jeví jako naprosto logický krok. Přeplňovaný osmiválec tak na všechna kola přes upravený desetistupňový automat posílá výkon 690 koní a točivý moment 885 Nm. Cadillac udává zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,4 sekundy a sprint na čtvrt míle za 12,74 sekundy s cílovou rychlostí 177 km/h. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h.
Ačkoli má Escalade-V hrát roli jakéhosi sportovně pojatého SUV, samozřejmě nepřijde o všechny rozmazlující komfortní vymoženosti, které američtí zákazníci s nadváhou vyžadují. Výbava obsahuje prostě vše, co vás napadne. Oo vzoru evropských „sportovních“ SUV lze nastavovat jízdní režimy a upravit charakteristiku adaptivního pneumatického odpružení. Při volbě sportovního režimu se pak, kromě výraznějšího zvuku motoru a snížení podvozku o 25 mm, změní také chování převodovky a hlavně začne pohon všech kol se standardním rozdělením výkonu 50:50 posílat 66 % výkonu dozadu.
Zvýšeným výkonům odpovídají brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny a masivními kotouči, v případě potřeby lze místo standardně dodávaných 22“ celoročních univerzálních pneumatik objednat sportovní letní pneumatiky.
Cadillac se nestydí si za tohle auto říci 150 tisíc dolarů, což dělá po započtení všech poplatků spojených s importem nějakých pět milionů korun včetně daně a cla. Je to hodně, ale Cadillac uvádí, že je specifická skupina zákazníků, která chce prostě všechno a ještě dvakrát tolik a je za to ochotna zaplatit.
Fotogalerie |