Pseudosportovní americká „macho-kára“ pro maximalisty

Seznamte se s nejvýkonnějším full-size SUV planety. Jen na něj budete potřebovat skoro pět milionů korun.

Cadillac Escalade je velice zvláštní full-size SUV, které láká specifickou skupinu zákazníků. Ale nemusíte být nutně černošský rapper, abyste nakráčeli do nejbližšího dealerství Cadillacu s igelitkou plnou ruliček dvacetidolarovek a ukázali na dva vystavené kusy.

Pokud máte rádi obří americká auta a chcete něco, čím vyjádříte svůj pohrdavý postoj vůči směrování současné západní společnosti, máte s tímhle vskutku nesmyslným autem jednu z posledních možností, než i na Cadillac dopadne tíha studu a přejde na downsizing a elektrifikaci. Tady ještě nic zmenšeného není a tradiční výrobce luxusních vozů nešetřil ani na materiálu.

Cadillac Escalade-V

Hmotnost? 2820 kg, v případě o 5 cm prodloužené verze ESV dokonce 2906 kg. Objem zavazadlového prostoru? I v sedmimístném uspořádání až 1175 litrů, po sklopení všech zadních sedadel až 4044 litrů. Objem nádrže? 107 litrů. A samozřejmě můžete ještě připojit 3175 kg těžký vlek.

Aby se celá tahle stodola pohnula dopředu, je potřeba pořádný motor. A ani tady neměl Cadillac nouzi, protože ve skladu je V8 o objemu 6,2 litru z modelu CT5-V Blackwing. Hned vedle ale ležel větší mechanický radiální kompresor Eaton TVS R2650 o objemu 2,65 litru. Spárování obou se tak jeví jako naprosto logický krok. Přeplňovaný osmiválec tak na všechna kola přes upravený desetistupňový automat posílá výkon 690 koní a točivý moment 885 Nm. Cadillac udává zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,4 sekundy a sprint na čtvrt míle za 12,74 sekundy s cílovou rychlostí 177 km/h. Nejvyšší rychlost je omezena na 200 km/h.

Cadillac Escalade-V

Ačkoli má Escalade-V hrát roli jakéhosi sportovně pojatého SUV, samozřejmě nepřijde o všechny rozmazlující komfortní vymoženosti, které američtí zákazníci s nadváhou vyžadují. Výbava obsahuje prostě vše, co vás napadne. Oo vzoru evropských „sportovních“ SUV lze nastavovat jízdní režimy a upravit charakteristiku adaptivního pneumatického odpružení. Při volbě sportovního režimu se pak, kromě výraznějšího zvuku motoru a snížení podvozku o 25 mm, změní také chování převodovky a hlavně začne pohon všech kol se standardním rozdělením výkonu 50:50 posílat 66 % výkonu dozadu.

Cadillac Escalade-V

Zvýšeným výkonům odpovídají brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny a masivními kotouči, v případě potřeby lze místo standardně dodávaných 22“ celoročních univerzálních pneumatik objednat sportovní letní pneumatiky.

Cadillac Escalade-V

Cadillac se nestydí si za tohle auto říci 150 tisíc dolarů, což dělá po započtení všech poplatků spojených s importem nějakých pět milionů korun včetně daně a cla. Je to hodně, ale Cadillac uvádí, že je specifická skupina zákazníků, která chce prostě všechno a ještě dvakrát tolik a je za to ochotna zaplatit.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:00 pondělí 26. září 2022. Anketa je uzavřena.

  • 17
  • 13
  • 10
  • 8
  • 7
  • 6