Brabus 900 Rocket Edition: Vznikne 25 kusů, každý bude originál

Díváme se zřejmě na nejrychlejší SUV na světě. V Rusku už se na něj určitě stojí před dealerstvími fronty...

Představení na Monaco Yacht Show a barevné provedení interiéru s kůží, karbonem a křiklavými červenými plasty dává tušit, na jaký trh tento „vytuněný“ Mercedes-AMG GLE 63 míří. Ale jak pravil Cicero: „Každému, co jeho jest.“

Brabus moc dobře ví, co mají na určitých trzích rádi, a cílí přesně na specifickou skupinu klientů. Navíc nelze soudit pouze podle jednoho konkrétního kusu, který byl představen veřejnosti. Vznikl jako jeden z 25 možných na individuální objednávku, a pokud máte přece jen decentnější vkus, ale rádi byste superrychlé SUV, Brabus vám určitě vyhoví a auto vám postaví přesně podle vašich představ.

Brabus 900 Rocket Edition

Vás stejně asi bude nejvíce zajímat, co je pod kapotou a jak to jede. Původní čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly od Mercedesu se dočkal zvýšení objemu na 4,4 litru. Toho bylo dosaženo převrtáním válců na 84 mm a také instalací nové klikové hřídele s novými písty a ojnicemi, díky nimž byl zdvih zvýšen na 100 mm. Kompletně přepracován byl samozřejmě systém přívodu vzduchu, nová jsou turbodmychadla a pochopitelně také výfukový systém. Na něm se nešetřilo titanem a karbonem. Nešlo by to ani bez vlastního programu řídicí jednotky. Výsledkem je výkon rovných 900 koní a točivý moment 1250 Nm, který musel být v autě snížen na 1050 Nm kvůli ochraně převodovky a systému pohonu všech kol.

Omezena je kvůli pneumatikám i maximální rychlost – na 330 km/h. Ano, na trhu ještě nejsou pneumatiky pro SUV, které by zvládly vyšší rychlosti. Z klidu na 100 km/h Brabus 900 Rocket Edition zrychlí za 3,2 sekundy, což je v teritoriu supersportovních motocyklů. Hodnoty 330 km/h a 3,2 sekundy asi nikoho sledujícího dění mezi supersporty ze židle nezvednou, ale je třeba připomenout, že tohle je 2,5 tuny těžké SUV. Brabus se dušuje, že pracoval i na aerodynamice, ale všechny ty karbonové přívěsky nám zavánějí spíše „estetickou“ než aerodynamickou funkcí.

Brabus 900 Rocket Edition

Každopádně podvozek je o 25 mm blíže k zemi a v nabídce jsou kola o rozměrech od 21 do 24 palců. Specialitou jsou pak karbonová kola s pneumatikami 295/30 ZR 23 vpředu a 335/30 ZR 23 vzadu. Nešlo by to ani bez karbon-keramických brzd, které mají tohle monstrum udržet na uzdě. Brabus se vyřádil i v interiéru, ale jak už bylo řečeno, jednotlivé úpravy jsou na individuální přání zákazníka. Tohle konkrétní vystavené auto pak stojí 381 243 eur bez daně, tedy skoro deset milionů. No, každá legrace něco stojí...

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 pondělí 21. února 2022. Anketa je uzavřena.

  • 12
  • 4
  • 3
  • 2
  • 2
  • 1