Už jen to, že nějaké závodní Bentley z modelu Continental GT vzniklo, lze považovat za velké vítězství. Peněz nad zdravým rozumem. Závodní Bentley Continental GT3 totiž bylo o více než tunu lehčí než sériové auto a na trati mezi ostatními auty působilo jako důlní sklápěč Caterpillar na srazu MINI.
Ale paní štěstěna tomu za přispění Balance of Performance tak chtěla, že Bentley #7 s posádkou ve složení Maxime Soulet, Jordan Pepper a Jules Gounon závod na slavném australském okruhu v roce 2020 vyhrála.
Dílna Mulliner, která se u Bentley specializuje na zakázkové úpravy na oslavu tohoto vítězství postavila dvě auta. První je inspirováno zbarvením závodního vozu a tak je karoserie vyvedena v jasné Apple Green, kontrastní střecha je černá, stejně jako zpětná zrcátka nebo spodní hrana nárazníků. Nechybí ani číslo 7 v mřížce chladiče jako u závodního sourozence.
Ve stejných barvách se nese i interiér, kde najdete jednak plaketu se jmény vítězné posádky a důležitými daty ze závodu, ale i spoustu karbonového obložení nebo mapku okruhu se souřadnicemi. Druhé auto je v barvě Silver Tempest, v níž byla druhá generace závodního Bentley Continetal GT3 v roce 2017 představena, a doplňují ji detaily v tmavém chromu. Ke každému autu je navíc model závodního vozu v měřítku 1:18.
Jako základ dvou speciálních vozů posloužil Continental GT S se čtyřlitrovým V8 přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Řidič tak má pod pravým pedálem 550 koní a 770 Nm, což stačí na akceleraci 0-100 km/h za 4,0 sekundy. Agilitě motoru je přizpůsoben i podvozek, který je osazen aktivními stabilizátory, systém pracuje s napětím 48 V a elektromotory umí vytvořit točivý moment 1300 Nm během 0,3 sekundy a aktivně tak potlačovat náklony karoserie v zatáčkách.
Letošní ročník dvanáctihodinovky v Bathurstu se jede tento víkend, ale žádné, Bentley Continental GT3 už ve startovní listině není, automobilka na konci roku 2020 závodní program se svým mastodontem ukončila…
Fotogalerie |