Všechna tři vrcholná provedení založená na technice Audi A4 – rychlý kombík RS 4 Avant, liftback RS 5 Sportback a kupé RS 5 – lze nyní dovybavit velice zajímavým paketem competition nebo rozšířeným competition plus.
Audi provedlo poměrně rozsáhlé změny na technice, které mají posunout zážitek z řízení na zcela novou úroveň. Hlavní prvek je zcela nový, mechanicky nastavitelný podvozek. Ten je sám o sobě snížen o 10 mm proti standardnímu podvozku verzí RS. Ale je možné ho ručně snížit o dalších 10 mm, což asi využijí ti, kteří rádi jezdí občas na okruh. Upravené pružiny a pevnější stabilizátory jsou už jen další doplněk tohoto nového podvozku.
Spolu s tím dostanete řízení s pevným převodem 1:13,1, takže má řidič získat od volantu více zpětné vazby a především má být auto předvídatelnější. Audi upravilo i program pohonu všech kol, který má více využívat zadní nápravu. Převodovka řadí rychleji a když se k tomu přidáte ještě nově pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, dostane se Audi RS 4 Avant na 100 km/h už za 3,9 sekundy, tedy o dvě desetiny sekundy rychleji než standardní verze. Kupé a Sportback RS 5 mají zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.
Auta s paketem competition mají omezovač maximální rychlosti posunutý na 290 km/h. Objednat si můžete karbon keramické brzdy, které kupodivu nejsou součástí paketu. Aby toho nebylo málo, Audi přidá ještě zcela nový sportovní výfuk s výraznějším zvukem a jiným designem koncovek. Zvuk dále umocní tenčí hluková izolace mezi motorovým prostorem a interiérem a tohle je snad vůbec poprvé, kdy Audi u nějaké vozu použilo metodu „méně znamená více“. Právě zvukový projev sériové RS 4 a RS 5 byl kritizovaný, ale na druhou stranu to neměla nikdy být ostrá okruhová auta, spíše univerzální rychlí cestovatelé.
Příplatek za paket competition činí u sousedů v Německu 7875 eur, competition plus s nastavitelným podvozkem znamená příplatek 11 875 eur. Součástí balíčků jsou pak i kosmetické změny, ale rozhodně se nedá říci, že by Audi na zákaznících šetřilo. Zdá se, že zaškrtnutí položky competition plus bude nyní alespoň u kupé RS 5 povinnost a to i přes to, že vpředu se nic nemění a přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru má stále parametry 450 koní a 600 Nm.
Fotogalerie |