777 Hypercar se zrodil na závodní trati a jeho umělá inteligence vás naučí jezdit na okruhu

Na okruzích Yas Marina v Abú Dhabí a v Dubaji ve Spojených arabských emirátech byl V.I.P. zákazníkům představen nový hypersport vycházející ze závodního auta LMDh pojmenovaný 777 Hypercar.

Akce v Abú Dhabí a Dubají byla dynamickou světovou předpremiérou projektu podnikatele Andrey Levyho, 777 Hypercar, který je možné používat pouze použití na okruzích. Pod jeho konstrukcí a stavbou je podepsána italská společnost Dallara, která na závodním voze LMDh úzce spolupracuje s BMW, k pohonu je použit atmosférický V8 Gibson známý ze závodních prototypů LMP2.

Základem 777 Hypercar je karbonový monokok homologovaný FIA s důmyslnou aerodynamikou generující při rychlosti 370 km/h přítlak odpovídající 2100 kg, samotné auto váží pouhých 900 kg a je schopné příčného zrychlením až 4 g. Atmosférický V8 o objemu 4,5 litru dává při použití funkce „push to pass“ výkon 800 koní při 9000 min-1 a je postaven na spalování syntetického paliva, což zaručuje snížení emisí CO2 o 65 %.

777 Hypercar

777 Hypercar vychází z prototypu pro vytrvalostní závody, ale protože není určen k závodění, není ani svázán technickými předpisy a konstruktéři měli při jeho navrhování volné ruce. To zaručuje mimořádné výkony na každém okruhu, přičemž odhadovaný čas na kolo na Autodromo Nazionale di Monza je 1:33, což je o více než dvě sekundy rychlejší čas, než který stačil na poslední pole position v šestihodinovce WEC.

V rámci předpremiéry byla na obou okruzích ukázána i futuristické technologie vyvinutá ve spolupráci milánské polytechniky, obchodní skupiny Onevo a společnosti Red Travel, která vzbudila obrovský zájem: A.I. Racing Virtual Coaching a technologie zcela autonomního řízení použitá v 777 Hypercar je předmětem průmyslového patentu. 777 A.I. Racing Virtual Coaching je inovativní systém, který řidiči dovoluje vylepšit jeho výkon díky procesoru řízenému umělou inteligencí, jenž poskytuje údaje o hlavních dynamických parametrech vozu v reálném čase v porovnání s předem nastaveným cílovým časem.

Ve výsledku tak jezdci poskytuje přesné a objektivní údaje užitečné pro výrazně rychlejší snižování ztráty ve srovnání s profesionálními závodníky. Telemetrie bude přizpůsobitelná v závislosti na úrovni výkonnosti řidiče a bude ji možné zobrazit na sedmi speciálních monitorech umístěných na hlavním přístrojovém štítu za volantem.

777 Hypercar

Vznikne pouhých sedm exemplářů se základní cenou 7 milionů eur bez daně. První šťastlivci se svého auta dočkají v roce 2026.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 14:00 středa 8. května 2024. Anketa je uzavřena.

  • 20
  • 19
  • 11
  • 8
  • 7
  • 5