JPM Byli jsme uvnitř tajné garáže Filipa Turka a objevili ráj, kde ani ženské nejsou potřeba

Zajímají-li vás auta, pak určitě znáte jméno Filip Turek. Bývalý závodník formule 3, politický glosátor a badass Instagramu, který si nebere servítky s Green Dealem, vlastní unikátní sbírku aut britské výroby.

Jeho parketou jsou jaguáry a vozy značky Aston Martin. Zhruba desítku nejlepších kousků má vystavenu v supertajné garáži, jejíž polohu zná jenom hrstka vyvolených.

Část sbírky Filipa Turka

„Aut jsem měl dříve více, ale doopravdy šťastný jsem až teď. Zaprvé nemáte šanci to ujezdit, maximálně to občas projedete, aby ta auta nestála. Zadruhé není jednoduché sehnat prostory. Přestane vás to po deseti letech bavit. Takže jsem ta auta dal pryč a nechávám si už jen muzejní kousky. Chci mít top ten plus něco na ježdění,“ vysvětluje Filip Turek.

V tajné garáži se nachází perličky, které podle něj na rozdíl od placek z dílny Lamborghini ocení pouze fajnšmekři. Je to třeba prototyp legendární Lagondy.

Svou Lagondu si Filip Turek hodně cení.

Nebo nejstarší dochovaný V12 Aston na světě, tedy prototyp Vantage DB7. Původně ho vlastnil šéf vývoje Aston Martin, od kterého Filip Turek tenhle bonbónek nakonec koupil.

Prototyp Astonu Martin, který vlastnil samotný šéf vývoje slavné automobilky.

Anebo třeba vládní limuzína Chrysler Imperial Le Baron, kterým se vozil jeden z největších ropných magnátů druhé poloviny 20. století a také jedna z nejdéle vládnoucích hlav státu moderní historie.

Patřilo Omaru Bongovi, bývalému prezidentovi Gabonu. Od roku 1968 to byl jeden z nejdéle vládnoucích prezidentů v Africe a vůbec na světě, žil napůl v Paříži a napůl v Gabonu, protože Gabon dodával Francii ropu, a právě v Paříži toto auto používal,“ popisuje Turek.

Filip Turek s vládní limuzínou Chrysler Imperial, která čtyřicet let sloužila...

„S tímhle autem jezdil za Charlesem de Gaullem, Georgesem Pompidouem, Francoisem Mitterandem, Jacquesem Chiracem. Dokonce ještě i se Sarkozym má tohle auto fotku. Bongo zemřel až v roce 2009, takže v letech 1968 až 2009 to bylo vládní auto v Paříži. A teď stojí u mě v garáži, mám ho přibližně deset let,“ dodává.

LeBaronem se desítky let vozil prezident Gabonu.

Někdejší pilot Formule 3 se o svoje lásky stará se vší pečlivostí. Auta stojí na koberci, pravidelně se jim hlídá teplota.

„Celá garáž je zaizolovaná. Hlídá se tu teplota a vlhkost, jsou tu odvlhčovače a nonstop se tady topí. Auta se zkrátka zkazí, když nemají správnou teplotu, potřebují stálé klima a nižší vlhkost, než je obyčejně,“ vysvětluje muž, který se autům věnuje od školních let.

Filip Turek poskytl Expresu exkluzivní rozhovor.

První historické auto si Filip Turek pořídil, když mu bylo třiadvacet let. Vydělal si na něj tvrdou prací, jakožto znalec sháněl auta pro klienty, dovážel náhradní díly, investoval.

Filip Turek ve svém ráji

Jeho garáž je snem každého chlapa. Kromě aut tu má ještě doutníky a drahý alkohol. Ještě chlebíčky a holky a je to úplné eňo ňuňo!

Fotogalerie

Fotogalerie

Komentáře

Holkometr

Jak to vidí ostatní?
20150
14485