Vojtěch Dyk dorazil do studia na natáčení pořadu Spotlight v tričku s nápisem Ľuďom jebe, od začátku tak nebylo jasné, zda zpěvák a herec, který s rozhovory spíše šetří, nepřišel moderátorku do studia trollit. Jenže to vypadá, že se bral po celou dobu rozhovoru smrtelně vážně.
Během něj působil jako kmet, který poučuje nové generace o tom, jak jsou důležité staré hodnoty. Jenomže Dykovi nebylo ještě ani čtyřicet. Umělou inteligenci označil za trapnou s tím, že pro něj je daleko více fascinující a inteligentnější vesmír, na kterém není umělého vůbec nic. Překvapil i svými názory na Rusko, USA, Ukrajinu, kolegy nebo média.
„Mám pocit, že se trošku devalvuje talent. Nabralo se hrozně moc ukrajinských spoluobčanů, tak to bude podle mě směřovat k tomu, co se stalo třeba v Německu nebo ve Francii, kdy se ty menšiny stanou v uvozovkách velkými menšinami a tu práci, kterou dříve odváděli Češi, teď budou dělat Ukrajinci a Vietnamci. Někde ti lidé musí pracovat,“ divil se Dyk s tím, že Rusku a USA vládnou zřejmě polopsychopati a každý, kdo má dnes sociální sítě, na ně může napsat, co chce, a každý, kdo má foťák, může vytvořit film.
Skoro jako by narážel na snímek Banger, který se celý natáčel na iPhone a jenž byl jeho velkým konkurentem na vyhlašování letošních cen Český lev.
„Už nikoho nezajímá, když to máte vystudované, nebo to nemusíte mít vystudované, ale zajímáte se o to, a máte tam nějakou cestu,“ pokračoval herec, který úspěšně vystudoval DAMU.
Na argument, že menšiny kulturu obohacují, odpověděl docela razantním, ale jasným názorem: „To si Merkelová říkala taky a víme, jak to tam dopadá.“
Vmžiku ale dodal, že nemá nic proti ukrajinským občanům. Když se ho moderátorka zeptala, proč vlastně na rozhovor přišel, odpověděl, že vlastně neví, ale hlavně zřejmě proto, aby mluvil o svojí hudbě. Nit nenechal suchou ani na médiích.
„Už i pro mě relevantní média se začala chovat podobně jako bulvární a jejich relevantnost se pro mě trošičku zmenšila,“ překvapil zpěvák.
Řeč přišla také na jeho film Il Boemo, který neměl zrovna dobrou návštěvnost, přestože ukořistil skoro všechny sošky Českého lva.
„Předpokládal jsem, že vytvoříme něco umělecky hodnotného, co bude moci někomu něco předat a zároveň to nebude kameňákovité, takže na to nepůjdou masy,“ dodal.
Snímek Il Boemo získal třeba ocenění za nejlepší celovečerní hraný film, kostýmy i režii. Ocenění pro nejlepšího herce obdržel ve vedlejší roli Marsell Bendig za film Banger, který získal ještě cenu za nejlepší střih.
Fotogalerie |