Záběry, jaké jste asi dosud viděli maximálně tak v nějakém videu z USA, kde se do obchodů valí desítky až stovky lidí, protože je něco v akci. Takhle to začátkem listopadu vypadalo v obou pražských pobočkách řetězce IKEA.
Jak na Zličíně, tak na Černém Mostě se už dávno před otevírací dobou štosovaly davy lidí, kteří čekali, až se otevřou brány obchodu. Poté se strhla pořádná mela. Davy převážně mladých lidí vzaly útokem prodejnu a vydaly se směrem k vytouženému zboží.
Limitovaná edice Markerad od návrháře Virgila Abloha, který právě prostřednictvím obchodního domu IKEA dal do prodeje kolekci nábytku a doplňků, měla i v Česku nebývalý úspěch.
Zájem byl tak velký, že menší věci byly vyprodány během první hodiny, jak uvedli zástupci obchodního domu. Edice je cílena pro mladé lidi, kteří si například zařizují bydlení.
Podle informací rodiny, která zprávu o návrhářově smrti zveřejnila na jeho oficiálním instagramovém účtu, umělecký šéf módního domu Louis Vuitton a zakladatel značky Off-White dva roky bojoval se vzácnou a velmi agresivní formou rakoviny. Nemoc před veřejností držel v tajnosti a dál v plném tempu pracoval na kolekcích obou značek.
Ablohovi se podařilo streetwearovou kulturu skloubit s oblastí vysoké módy, často byl pro svůj přístup přirovnáván k umělcům, jako je Jeff Koons nebo Andy Warhol.
„Jsme svědky nové éry, kdy návrháři budou stejně populární jako rockové hvězdy,“ napsal během studií architektury na univerzitě ve Wisconsinu na svůj blog.
Fotogalerie |