Vášáryová, Bartoška a spol.: Proč se upsali něčemu tak strašnému, jako je film Šťastný nový rok?

Herci Emília Vášáryová či Jiří Bartoška jsou považováni za absolutní špičku, co česko-slovenský umělecký svět má. Pak se ale jejich fanoušci museli chytat za hlavu, jak je vůbec možné, že v něčem tak trapném a ostudném bez pořádného scénáře mohli vůbec hrát. Na co se radši nekoukat, abyste neutrpěli újmu? Jmenuje se to Šťastný nový rok a dávají to v televizi na Nový rok.

Měla to být bomba loňského roku, ale ve finále se tento film stal spíše výbušninou, která odklopila dno filmové zábavy, přestože tvůrci Šťastného nového roku vsadili na opravdu hvězdná jména. Až se divák diví, že na to hvězdy první velikosti, jakými jsou Emília Vášáryová (77), Jiří Bartoška (77), Jakub Prachař (37) či Táňa Pauhofová (37), vůbec kývly.

Děj nemá hlavu ani patu, životy hlavních postav se divně prolínají, naprosto se ztrácíte. Nepřechází vás jen chuť se dívat do konce, ale dost mizerně je na tom i humor snímku. Třeba ve scéně, kdy Vášáryová omylem sní sušenky s „trávou“ své vnučky a v té chvíli potká svou dávnou lásku, na niž i přes dlouhé manželství nemohla zapomenout. Nebo když se podváděná Táňa Pauhofová seznámila s majitelem obřího hotelového komplexu v Tatrách a myslela si, že je to milionářův řidič.

Jakmile přišlo prozření, prožila pocit zrady a další milostný otřes. Tyto hrůzy se ale vypouští už i v německých romantických filmech. I sami diváci, kteří film na ČSFD.cz ohodnotili sotva 48 procenty, nešetří kritikou.

„Neromantická a nevtipná nekomedie. Komická byla nanejvýš ta trapnost a blbost. Nesmyslné střihy, špatně vybraná hudba, hloupý guláš postav a jejich životů. Radost mi dělali akorát ti Maďaři, kterým jsem stejně nerozuměla ani zbla. Závěrečné scény byly utrpením, které bohužel nepřebil ani zasněžený pohled do hor,“ napsala na stránky divačka pod pseudonymem Týna97.

A nebyla sama.

„Nic mě nedokáže vytočit tak jako česko-slovenská filmová novotvorba. Postavy jsou vždy stejné: moudré dítě, sarkastický teenager, hejno cynických a vychlastaných čtyřicátnic, manželé ňoumové pod pantoflem. Zbytek postav jsou buď dementi, kurvy, nebo obojí. Scénář to pak dorovná tím, že dementy udělá ze všech. Nakonec to chce zabrnkat na strunu lidství, jež se snaží evokovat pocity ze starších českých a slovenských děl, ale tón je to vskutku falešný,“ napsal další naštvaný divák.

Možná by jen stačilo přestat točit filmy jen proto, aby si kamarádi od sponzoringu něco vydělali.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 12:05 sobota 1. května 2021. Anketa je uzavřena.

  • 352
  • 155
  • 70
  • 39
  • 30
  • 27