Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Sleduj mě, dej mi lajky a dostaneš bonbony Jojo. Peková ukázala, kdo je špatný influencer

    Šárka Peková | foto: Instagram

    Jak klesnout jako influencer na absolutní dno? Třeba vyhlášením soutěže, během níž prosíte o sledování, lajky a komentáře a zároveň slíbíte „mega“ výhru v podobě bonbonů Jojo a čokolády Milka? Takové soutěže se čekají od „mikroinfluencerek“ a maminek na mateřské, které si je platí ze svého, rozhodně ne od influencerek s počtem 100 tisíc sledujících.

    Influencerka Šárka Peková světu ukázala, jak přesně se influencing dělat nemá. Na svém profilu vykouzlila pro fanoušky „bombastickou“ soutěž s „milionem“ pravidel, se škemráním o lajky a s výhrou, kterou by mohlo závidět možná děcko z Horní Dolní. 

    Peková svoje fanoušky vítězoslavně láká na bonbony Jojo a čokoládu Milka. Jako influencerka s počtem 110 tisíc fanoušků tak klesla na absolutní dno, podobné reklamy by člověk čekal od instamaminek na mateřské. 

    To, co si za pár korun můžou koupit v obchodě, u Pekové věrní fanoušci vyhrají, pokud jí dají odběr, stejně jako ještě čtyřem dalším instagramovým parťákům. K tomu jí musí olajkovat tři fotky a napsat až tři komentáře, v nichž je pak nutné označit dvě kamarádky, které si také přejí vyhrát třeba oříškovou milku nebo bonbony delfínky.

    Když budou lidé soutěž sdílet ještě ve Stories, získají povolení připsat pod fotku Pekové až pět komentářů a získat tak větší šanci na výhru. 

    A to se, Horste, vyplatí. Na takové dno láká partnerka špičkového fotbalisty s obří fanouškovskou základnou.

    Jenže lidé jí to moc nebaští. Zatímco na ostatních profilech se soutěží o zájezdy nebo kabelky Louis Vuitton, bonbony Jojo opravdu nikoho nevytrhnou.

    „Sleduj dvacet lidí, označ padesát, olajkuj všechno všude, daruj krev, uběhni maraton a sežeň žíně jednorožce. Pak dostaneš tatranku,“ smějí se jí lidé na sociálních sítích.

    Těm to připomíná klasické maminkovské soutěže, kdy „influencerky“ na mateřské vyhlašují „mega“ soutěže o ty nejlevnější produkty z drogerie, aby si nahrabaly pár lajků a komentářů.

    Na kauzu poukázal profil Svět influencerů, který nám dále sdělil, že se takovéto soutěže pohybují na hraně zákona.

    V příspěvku není uvedeno, že soutěž není jakkoli propojena s Instagramem nebo společností Meta, což je základní požadavek Instagramu. Zákon se ve zbytku požadavků s podmínkami Instagramu kryje, požaduje například jasně stanovená pravidla s přesným určením pořadatele, doby trvání soutěže, přesným soupisem cen a podmínkami účasti, požaduje také jasné podmínky pro vyloučení kohokoli ze soutěže. V příspěvku bohužel jsou jen podmínky účasti, a to ještě relativně vágní,“ vysvětlil nám autor profilu Svět influencerů, který se věnuje pokrývání nelegálních reklam na sítích.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 17:33 neděle 10. července 2022. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      41
    • Haha
      10
    • Super
      4
    • Sladký
      2
    • Tvl
      2
    • Cože
      1