Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela

Johanka šokovala hlasem pro Tomáše: Překročila jsem svůj stín a uznala jeho kvality, říká

Reality show Survivor Česko & Slovensko 2023 konečně poznala svého vítěze. Stal se jím Tomáš Weimann, který nad druhým finalistou Martinem Konečným zvítězil o jeden jediný hlas. O ten se postarala Johanka Fabišíková, která svojí volbou všechny překvapila. „Slib o svém hlase ve finále jsem nedala ani jednomu z nich. Za svým rozhodnutím si stojím,“ sdělila Expresu Johanka. Proč se tedy nakonec rozhodla dát hlas svému největšímu soupeři a jaká byla reakce z Martinovy i Tomášovy strany na její nečekané rozhodnutí?

Už před finálovým večerem diváci tušili, že se celkovým vítězem nakonec stal trenér skateboardingu Tomáš Weimann (33), který byl už od začátku považován za velmi silného hráče.

Nikdo ale nečekal, že o jeho celkovém prvenství rozhodne slovenská tanečnice Johana Fabišíková (30), s níž si na ostrově doslova nemohl přijít na jméno. Jenže právě Tomáš je v jejích očích ten, kdo by měl držet titul Survivor 2023.

„Nesmíme zapomenout, že jsme ve hře a vyhrát by měl ten nejlepší hráč. V mých očích to má být člověk, který vyřadil 23 hráčů a zůstal na úplném konci jako vítěz. Člověk, který dál převypráví příběh nás všech a ten příběh bude reálný. Někdo, kdo Survivorem žil a dýchal. Někdo, pro koho ta hra a titul znamenají více než jen peníze,“ řekla Expresu Johanka, která zároveň vysvětlila konkrétní důvody, proč se nakonec přiklonila na Tomášovu stranu.

„Přesvědčila mě o tom finálová řeč a zhodnocení celé hry z objektivního a nezaujatého hráčského hlediska. Ve finále se rozhodovala Johanka hráčka, a ne Johanka z běžného života,“ řekla Johanka s tím, že k jejímu rozhodnutí přispělo i Martinovo oslavné gesto po výhře v duelu.

„Když Tomáš vyřadil Andrejku, Pepu nebo Matyho, nedokázal se radovat. Když Martin vyřadil mě, choval se, jako by vyřadil největšího soupeře z celé hry. To také o něčem svědčí,“ vysvětlila.

Přesto Johanka na sociálních sítích čelí vlně kritiky zejména od diváků, kteří Tomášovi vůbec nefandili či naopak měli jasnou volbu v Martinovi. „Bylo to pro mě nesmírně náročné rozhodnutí, ale počítala jsem s tím, že ohlasy budou bouřlivé. Myslím si, že překročit svůj stín chce velkou odvahu a i navzdory strachu jsem udělala správné rozhodnutí,“ má jasno.

Johanka a Tomáš patřili mezi nejsilnější hráče letošní řady Survivoru.

Martin s Johankou dodnes nepromluvil

Svojí volbou šokovala nejen hlasující porotu, ale i samotného vítěze. Tomáš tomu zprvu nevěřil. Podle jejích slov si byl vědom všech těžkých momentů, které mezi sebou měli. „Myslím si, že je důležité, aby lidé pochopili a viděli, že i po velkých konfliktech může nastat mír. Oba jsme si vědomi toho, že v našem případě selhala komunikace během hry. To je něco, co stojí za mnohými nedorozuměními v našich životech. Základ všeho je komunikace a dobrý otevřený rozhovor, kde se mohou hýbat ledy. Já osobně jsem musela ve hře překročit svůj stín a uznat jeho kvality,“ míní.

Technik a bývalý jehovista Martin Konečný (45) ale výsledek finále vůbec nerozdýchal a s Johankou od té doby nepromluvil. Její rozhodnutí vnímá jako zradu. Byl přesvědčený o tom, že Johanka dá hlas právě jemu a že to nakonec bude on, kdo si z ostrova odnese titul Survivor 2023 a pohádkovou výhru v hodnotě dva a půl milionu korun.

Finalisté Survivoru 2023 Tomáš Weimann a Martin Konečný

„Úplně tomu rozumím a vůbec se mu nedivím, že se tak v tom momentě cítil,“ chápe jeho rozhořčení Johanka, která dodnes nenašla k Martinovi cestu.

„Na finále v Duplexu jsem ho viděla téměř po dvou měsících, ale pořád to v sobě nemá zpracované a stále se hněvá. Věřím, že se jednoho dne potkáme a dokážeme se o tom v klidu pobavit,“ dodala na závěr Johana Fabišíková.

Právě Johanka se v letošní řadě Survivoru postarala o největší herní zvraty. Nejprve svojí skrytou imunitou zachránila od vypadnutí Karolínu Krézlovou a poté také darovanou plackou Martina Konečného, jehož na ostrově postihly zdravotní problémy. Zajímavostí je, že právě tito dva účastníci se nakonec probojovali do top trojky. Její třetí mistrovský tah v řadě nakonec rozhodl o celkovém vítězi.

Čtenáři hlasovali do 17:03 pátek 15. září 2023. Anketa je uzavřena.

96
      37