V zahraničí je naprosto běžné, že firmy utrácí miliony ročně za takzvaný influencer marketing. V kostce to znamená, že si platí propagaci u hvězdiček sociálních sítí. Influenceři dostávají nemalé peníze za to, že například natočí krátké video, ve kterém vychválí do nebes jejich produkt.
Samozřejmě existují i jiné formy spolupráce, například to, že se daný influencer dostaví na otvíračku nové kavárny či restaurace, rozdá pár rozhovorů, natočí si na Instagram storíčka, zadarmo se nají a brzy může zase domů, mnohdy i s pocitem, že vydělal více než běžný člověk za měsíc.
V českých končinách je influencer marketing relativně neprobádané území. Díru na trhu se tedy rozhodl využít spolupromotér organizace Clash of the Stars Jakub Jíra, který už dříve v médiích vystupoval coby manažer influencerů.
Díky svým roky budovaným kontaktům nyní firmám nabízí široké portfolio předních českých influencerů, kteří za nemalé peníze udělají cokoliv, tedy téměř cokoliv.
„Domluvíme se skoro na všem, kromě erotických služeb pochopitelně,“ směje se Jíra, jehož nově vzniklá firma nese název Jíra Industries.
„Posuneme vás na vyšší level díky propojení s nejznámějšími influencery,“ stojí na webových stránkách organizace, již Jíra založil společně s kamarádem Petrem Bouberlem.
„Naším cílem je vytvářet originální kampaně pro české a slovenské firmy ve spolupráci s těmi nejvhodnějšími influencery pro jejich propagaci. V našem portfoliu influencerů toho máme opravdu hodně. Od úplných miláčků přes ‚gangstery‘, modelky, zapálené geeky až po nejznámější osobnosti v dané oblasti,“ chlubí se dvojice zapálených byznysmenů.
Až 60 tisíc na příspěvek! Kteří influenceři stojí firmy nejvíce peněz?
Jakub Jíra, který býval velmi dobrým kamarádem Adama Kajumiho, jehož také zastupoval, má ve své stáji například přední českou youtuberku Annu Šulcovou, sexy zpěvačku a tiktokerku Domi Alagiu, vlivného instagramera Tomáše Chlupa nebo parkouristu Taryho.
Za zmínku stojí ještě hvězda Clash of the Stars Marek „Datel“ Valášek, známý streamer Opat a tiktokeři Honzi Michálek, Maru Rosecká či Kristal Shine.
Jíra Expresu prozradil, kteří influenceři berou za své služby největší peníze. „Ti nejhodnotnější jsou v současné době určitě Anna Šulcová, Domi Alagia a Tary. Mají hodně sledujících a u firem mají dobrou pověst. Je na ně spolehnutí a není tedy divu, že je o ně takový zájem,“ svěřil se nám Jíra.
Co se týče konkrétních částek za jednotlivé „služby“, ty nám Jíra prozradit nechtěl. Naznačil nám ale více než dost.
„Za příspěvek na sociální síti firmy zaplatí v jednotkách desítek tisíc korun. Pokud mají influenceři dorazit například na nějakou akci, jsou částky individuální, jde samozřejmě o to, co se od nich očekává. Chodí jim nabídky na klasické firemní večírky, ale třeba také svatby či maturitní plesy. Po někom se chce, aby tam jen přišel a něco z akce natočil, jiní zase mohou zpívat, moderovat či udělat lidem osvětu o sociálních sítích. Zasvětit je do toho světa a vysvětlit, co funguje,“ popisuje Jíra.
Podle exkluzivních informací Expresu si výše zmíněná trojice nejhodnotnějších influencerů z „Jírovy armády“ účtuje 50–60 tisíc korun za jeden příspěvek na sociálních sítích. Za účast na akci dostanou o poznání méně, i tak jde ale řádově o desítky tisíc korun. „Konkrétní částky komentovat nebudu,“ reagoval Jíra.
Zajímavé je, že Jírova firma zastupuje nejenom influencery, ale také profesionální sportovce. Řeč je například o MMA bojovníkovi Václavu Mikuláškovi, který zápasí v Oktagonu. Jíra má pod sebou ale také nejlepší českou zápasnici Lucii Pudilovou z UFC.
„Jsou to skvělí sportovci a mají navíc velký dosah na sítích. Je možné, že další zápasníci budou přibývat,“ naznačil Expresu Jíra, který má aktuálně pod svými křídly přes čtyřicet influencerů.
Fotogalerie |