Kdeže ty loňské sněhy jsou...
Aktuálně v Eurovizi vítězí všechno jen ne zpěv, diváci prý chtějí víc a jen „zpívánky“ už jim nestačí, proto musí tvůrci pořád přicházet s něčím novým a neotřelým, v mnoha ohledech provokativním a pro část publika možná i nepřijatelným.
„Vybírají všelijaké bizarní figurky. Čím jsou písničky blbější, musí být zpěvák vizuálně zajímavější,“ uvedl v rozhovoru pro Český rozhlas renomovaný hudební kritik Josef Vlček.
„Největší zlatá éra skončila v roce 1978. Nesmíme zapomenout na to, že Velkou cenu Eurovize vyhrála začínající ABBA s Waterloo. Pak ale přišlo ohavné období, které se začalo oživovat rokem 1988,“ podotkl hudební znalec, který soutěž sleduje od 60. let.
„V roce 1988 vyhrála Céline Dion. V 90. letech to bylo zajímavější, ale v roce 2006 už i tahle éra skončila, vyhrála hardrocková kapela Lordi,“ doplnil Vlček, jenž zavzpomínal na to, že finská kapela byla jednou z prvních, která zaujala hlavně svým vzhledem.
Aby jen nehanil, vypočítal Vlček i pozitiva, která soutěž přináší i v současnosti. „Zajímavé je to v tom, že přináší jakýsi videoklip naživo. Vizuální stránka je velmi bohatá a nápaditá. My Češi, zvyklí na estrády, na to koukáme s otevřenými ústy,“ doplnil kritik.
„Význam měli i naši Slavíci. I díky nim se lidé dostávali blíž k publiku. A o to v hudebním průmyslu jde, přiblížit se mu. A k tomu jsou podobné pořady skvělé,“ dodal.
Fotogalerie |