Čím dál tím častěji se stává trendem mezi celebritami, že si založí svůj vlastní e-shop s oblečením.
Učinila tak v posledních týdnech třeba Simona Krainová, která si oděvy sama navrhuje, nebo Veronika Kopřivová, ta sice hadříky pouze překupuje ze zahraničí, tak to však od samého počátku také prezentuje.
Agáta Prachařová pro nás byla ale velkou záhadou. Proto jsme se její e-shop s názvem Rebella rozhodli otestovat.
Dva kousky oblečení, které se nám dostaly do rukou, jsme poskytli k odbornému posouzení zkušené krejčové (nepřála si uvést jméno, pozn. redakce), která nás svými výroky v mnohém utvrdila a v mnohém také překvapila.
Zejména uvedla, že je na obou kouscích znát očividné šití horkou jehlou. Rozhodně nejde o oděvy vysoké kvality.
U bavlněného přehozu jí bez ohledu na módní trendy překvapila zejména jeho nepropracovanost: „Nedá se zde hovořit o ruční práci. Přehoz je šitý klasickým overlockem, který sešije a zaobroubí stroj. Výrobce si s tím navíc nedal ani tu práci, aby vyztužil kapsy. Brzy tak ztratí tvar. Absurdní je navíc fakt, že rukáv je větší než průramek. Celý tento kousek má výrobní cenu tak maximálně kolem 350 korun. Poměr kvalita versus cena 1900 Kč (za nějž ho Agáta prodává, pozn. redakce), mě šokuje,“ uvedla exkluzivně pro Expres odbornice přes šití a materiály.
Někdo to přišívá doma na koleni
U koženkové bundy, kterou Agáta prodává za 1700 Kč, ji překvapil zejména nekvalitní zatrhaný úplet, jehož struktura je, dle jejích slov, na první pohled kazová.
Největší překvapení však přišlo při zhlédnutí cedulky Rebella: „To je úplně absurdní. Výrobce by nikdy nenašil cedulku se jménem firmy na úplet. Ta patří vždy na podsádku pod poutko. Všimněte si navíc toho amatérského přišití. To je katastrofa. Na první pohled je znát, že je to přišité někde doma na koleni,“ říká krejčová.
Posouzení odborníka nás donutilo podrobně prozkoumat vnitřní štítky obou kousků a ukázalo se, že nic není tak, jak se na první pohled zdá. Zatímco na bundě je uvedeno pověstné „made in China“ s pofidérní značkou B. STYLE, bavlněný přehoz pochází z Itálie a pyšní se značkou Wendy Trendy.
Představa o tom, že si Agáta koupí oblečení cizí značky a našije si na něj svoji vlastní, nám nedala spát, proto jsme se na domnělou situaci zeptali právníka.
Agátina nekalá soutěž, která by údajně jí samotné nevadila
„Pokud podnikatel uvádí nepravdivé informace o svém výrobku, může se dle zákona č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku dostat do rozporu s dobrými mravy hospodářské soutěže, a to například tím, že klamavě označí původ nebo jinou vlastnost svého zboží. Vyvolává tak totiž mylnou představu, že věc pochází z určité oblasti, místa, od určitého výrobce nebo že má určité vlastnosti. Dopouští se tak nekalé soutěže,“ uvedl pro Expres Mgr. Vladislav Vnenk z advokátní kanceláře Mgr. Marie Klinerové.
My jsme se proto rozhodli celou záležitost prodiskutovat se samotnou Agátou Prachařovou, která nám ji vysvětlila následujícím způsobem: „Já to oblečení nakupuji v italském skladu. Jedná se o různé značky,“ uvedla s tím, že se rozhodně nedostává do rozporu se zákonem, jelikož výrobci oblečení o jejím užití a označení štítkem Rebella vědí.
Zda to tak opravdu je, posuďte sami. Na dotaz, jestli by jí samotné nevadilo, že si její oblečení kdosi označkuje svým vlastním štítkem, odvětila, že pokud by jí za to někdo zaplatil, že by jí to rozhodně nevadilo.
Využívám jen svého jména
Že do oděvů nevnáší nic kreativního? Že oblečení nenavrhuje ani si ho nenechává šít na zakázku? Dle jejího názoru je přeprodej očividně již nechtěného zboží z italského skladu za horentní sumy naprosto v pořádku. Nemá pocit, že by klamala zákazníka. Nikde totiž neuvádí, že by si oblečení nechávala šít nebo jej navrhovala.
Skutečností ale je, že veřejnost mystifikuje a vyvolává mylnou představu, že jsou oděvy Agáty Prachařové více než jen nekvalitní oblečení neodpovídající ceně. Zákaznice mají pocit, že investují peníze do oblečení, do kterého Agáta vložila více než jen dobrý marketing. Jak sama přiznala, využívá pouze svého jména.
Fotogalerie |