Začátkem týdne jsme vám na Expresu přinesli test tajných menu ve fastfoodech. Na internetu se můžeme dočíst, že když v restauracích řeknete při objednávce tajné heslo, dostanete jídlo, které není v běžné nabídce. To se však v českém McDonald’s ani KFC nestane.
Místo tajného menu narazili redaktoři Expresu jen na nechápavé výrazy obsluhy. Facebookové stránky obou fastfoodů se po uveřejnění našeho testu začaly plnit dotazy fanoušků na tajná menu. Odpovědí se jim však nedostávalo, a tak jsme situaci opět vzali do svých rukou a jak do KFC, tak do Mekáče jsme napsali oficiální cestou otázky týkající se tajného menu.
Položené otázky byly pro oba fastfoody stejné:
1. Jak funguje v českých a slovenských pobočkách McDonald’s akce „tajné menu“?
2. Co o secret menu víte?
3. V médiích píší, že secret menu je pro určeno pro „all locations“. Proč se tato služba tedy nenabízí v Česku?
4. Setkávají se vaši zaměstnanci s tím, že si zahraniční turisté přejí tuto nabídku?
5. Jsou vaši prodavači nějak zvlášť vyškoleni pro tyto situace?
6. Uvažujete nad tím, že byste secret menu zavedli?
KFC si s odpověďmi lámalo hlavu celý den, ale nakonec jsme se odpovědí, byť nepříliš uspokojivých dočkali. To McDonald’s si dal mnohem víc na čase a odpovědi zaslal až skoro po týdnu. Ikdyž odpovědi je možná trochu silné slovo.
Po pěti dnech usilovného přemýšlení celého českého PR oddělení mezinárodní fastfoodové korporace se v McDonald’s zmohli na jednu jedinou větu.
„Aktivita tajné menu se týka pouze Spojených států, výraz all locations se tedy vztahuje pouze na restaurace v USA a o zavedení tajného menu v České republice v současné době neuvažujeme.“
Nejenže v Mekáči poněkud vázne komunikace, ale navíc se americký fastfoodový řetězec očividně ještě neodpoutal od toho, že „celý svět“ pro něj znamená jen a pouze Ameriku. No prostě trapas.