Propagace Vojenské zdravotní pojišťovny na koncertech celebrit stála miliony, které zřejmě skončily v kapsách korupčníků, v čele s ředitelem pojišťovny Karlem Šteinem, píše web Lidovky.cz.
Vojenská pojišťovna hospodaří s obratem 14 miliard korun a tendry na její propagaci byly vždy vypsány s cenou menší než 500 tisíc korun. Zakázku vždy vyhrály podezřelé firmy, údajně sídlící na jedné adrese.
Fotogalerie |
Manažeři pochybných firem Martin Lafek, Pavel Vondruška a Josef Svoboda jsou, společně s ředitelem pojišťovny Šteinem, obviněni z pokračujícího zločinu zjednání výhody při zadávání veřejné zakázky, trojice podnikatelů navíc z podplácení. Pojišťovna ale jakékoliv pochybení popírá.
Například za propagaci Vojenské pojišťovny při koncertech Karla Gotta s kapelou Boom Band vydala pojišťovna 499 tisíc korun, produkční firma to však zrealizovala za 48 tisíc korun.
A mezi zneužitými celebritami jsou i jména jako Bára Basiková, Hana Křížková, David Koller, Jaroslav Svěcený nebo Jarek Nohavica, který zřejmě z propagace pojišťovny neviděl ani korunu. U zakázky s jeho jménem ale stojí cifra 495 tisíc korun.
O celé věci ale zmíněné celebrity neměly tušení. „Na mých koncertech nejsou a nikdy nebyly žádné placené reklamy. Své koncerty si pořádám sám a žádnou reklamu na nich nepovoluji,“ řekl webu lidovky.cz Jarek Nohavica.
„Na koncertech jsem si nevšiml, že by byla Vojenská zdravotní pojišťovna jakkoliv propagována a pokud k něčemu takovému došlo, stalo se tak bez mého vědomí, nebyl jsem o tom ze strany pořadatelské organizace nijak informován,“ uvedl houslista Jaroslav Svěcený.