Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Hnutí „Žít Brno“ zase exceluje: Radnice si chtěla koupit reportáž v České televizi

    Matěj Hollan z hnutí Žít Brno. | foto: Žít Brno

    Hnutí „Žít Brno“ má na krku pořádnou ostudu. Vyšlo totiž najevo, že radnice městské části Brno - střed zaplatilo blíže nespecifikované agentuře, aby zařídila reportáž v televizi. A to může být problém!

    Brno-střed si loni objednalo služby PR agentury, aby dělala reklamu nejnovějšího nápadu radních, poskytnout obyvatelům levný mobilní tarif. Z toho sice nakonec sešlo, mnohem zajímavější je na tom ale něco jiného. Součástí objednávky Brna-střed byla totiž také reportáž v České televizi. Zmiňovaná agentura za zakázku měla inkasovat více, než 120 tisíc korun. O kauze informovaly Parlamentní listy.

    To ale poukazuje na očividný problém. Hnutí Žít Brno, které rádo dává na odiv svou popularitu, si zájem médií, potažmo veřejnosti platí z věřejných peněz.

    Smlouva hnutí Žít Brno s personální agenturou

    I když se nápad s levným voláním nakonec nerealizoval, brněnská část v čele s Žít Brno utratila za PR služby od agentury Taktiq communications zhruba 121 tisíc korun za propagaci onoho záměru. V textu objednávky, který je volně dostupný v registru smluv, je napsáno: „Cílem prezentace a PR je zajistit reportáže na TV Nova, TV Prima, ČT, rozhovor na DVTV, články v běžných, odborných (telco) a bulvárních médiích.“

    Reportáž v České televizi se opravdu uskutečnila (byla kritická), na webu ČT se 7. prosince objevil článek na zmiňované téma.

    „Česká televize nepřipustí, aby inzerent mohl ovlivnit obsah pořadů. Nesmí učinit ani jakékoliv přísliby, které by byly v rozporu s tímto pravidlem. Vysílat reklamu a další zákonem dovolené formy komerční prezentace (sponzoring a teleshopping) lze pouze tak, aby divák mohl zřetelně rozpoznat, že jde o komerční projevy osob odlišných od České televize,“ uvádí se v Kodexu ČT, přímo v článku, který se zabývá komerčními částmi programu.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:50 středa 14. června 2017. Anketa je uzavřena.

    • Super
      22
    • Tvl
      21
    • Trapas
      13
    • Haha
      11
    • Cože
      10
    • Sladký
      8