„Na dům byl vydán demoliční výměr, protože měl popraskané zdi a ohrožoval okolí a pochopitelně bez nákladního auta nelze suť odvézt. Podle mých informací už byla nicméně suť odvezena a další auta tedy jezdit nebudou. Panelová komunikace U Rybníka je bohužel dlouhodobě ve špatném stavu. To je ostatně jasné třeba i z panoramatických záběrů z Mapy.cz,“ brání se Zdeněk Hřib, který není nadšený z toho, že se na stavbu jeho nového sídla upírají zraky veřejnosti.
Ve vyjádření, které zaslal Expresu, se hájí tím, že na cestu mohou vjíždět i místní. „Na místě je dodatkovou tabulkou na tu silnici dlouhodobě povolen vjezd místním. Ostatně většina domů tam má garáže. Je to jasně vidět na Mapách Google i na Mapy.cz. Jak by se asi jinak majitelé dostali do svých garáží, kdyby tamtudy nemohli jezdit?“ ptá se náměstek pro dopravu, který mimo jiné poukazuje na to, že komunikace je dlouhodobě ve špatném stavu.
Bohužel ohánění se sousedy s garážemi, to je cesta do pekel. Sousedé asi těžko jezdí do garáže tatrovkami naloženými až po okraj sutí a nepořádkem z demolice starého domu, který na místě stál.
Takhle si Hřib nové kamarády v ulici rozhodně neudělá. Nehledě na to, že říkat, že už byla cesta hrozná předtím, a posílat na ni těžká nákladní auta, to je taky výmluva hodná školáka první třídy základní školy. Od náměstka pro dopravu, který chce omezovat dopravu v centru města, budovat přechody a cyklostezky nebo sázet stromy, ale když jde o jeho vlastní zájem, Green Deal musí počkat, jde o zvláštní přístup v duchu: Káži vodu, piji víno.
Pirátský politik se brání i tomu, že by se ze zahrady vozil nepořádek. „Nic takového tam tento rok neprobíhá. Zahrada byla už dávno vyklizena. I to je vidět na leteckých snímcích na Mapách Google,“ ohání se opět snímky z internetu.
Ano, vozit bordel ze zahrady nebo tuny suti z domu, v tom je velký rozdíl. A ve finále vlastně ano! Sutiny ve finále váží mnohem více než harampádí ze zahrady, které Hřib prý už odvezl. Cesta takto trpí ještě více...
Hřibovi do karet nehraje ani vyjádření vysoce postaveného člena vedení Prahy 14, který s náměstkovými slovy tak úplně nesouhlasí.
„Není to standardní komunikace, ale obslužná či účelová. Nejsem žádný dopravní odborník, ale pan Hřib to dobře ví. Ptal se na úřadě, jestli tam může, a řekli mu že ne, tak raději ani nepožádal. Ale asi zapře i to. Navíc tatrovka je širší než komunikace, vůz ji celou zabere a blokuje ji. Podle vyhlášky měl pořádat o zábor,“ nechal se slyšet zástupce městské části, v jejímž katastru se Hřibův pozemek nachází.
„Taky bych řekl, že tam zákaz je pro všechny vozy kromě rezidentů, což stavební firma opravdu není,“ doplnil.
Fotogalerie |