Pondělí 20. března 2023, svátek má Světlana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Vláda se chválí na billboardech z veřejných peněz. Hanba by mě fackovala, zlobí se Hřib

    Pražský primátor Zdeněk Hřib kritizuje billboardovou kampaň, ve které se vláda chválí za dosavadní úspěchy. | foto: Twitter

    „Začlenit 460 tisíc uprchlíků z Ukrajiny? Zvládli jsme to společně,“ hlásá jeden z billboardů, které vláda vypustila do světa v rámci kampaně, v níž informuje o vlastních úspěších po roce fungování. Proti tomu se zvedla vlna ostré kritiky, lidé nechápou, proč by podobné vládní vychloubání mělo být hrazeno z veřejných peněz. A je mezi nimi i pražský primátor Zdeněk Hřib.

    Dosluhující šéf pražského magistrátu, který v posledních dnech dotahuje jednání s koalicí Spolu a hnutím STAN o nové pražské koalici, se proti vládní billboardové kampani ohradil na Twitteru.

    Sám je sice v Praze lídrem za Piráty, tedy stranu, která se na vládě podílí, a sám také před komunálními volbami v debatách často argumentoval dlouhým výčtem úspěchů, kterých v Praze dosáhla jeho rada, Hřibovi ale přijde za čarou, aby byla podobně vychloubačná kampaň hrazena z veřejných peněz.

    Tím spíše, že konkrétně na začlenění ukrajinských uprchlíků podle něj mají mnohem větší podíl kraje a obce, nikoliv vláda.

    „Mě by tedy hanba fackovala, kdybych měl z veřejných peněz platit kampaň o tom, jaký jsem to ale pašák. A je smutné, že to Úřadu vlády ani v této době nedochází. Navíc v kontextu toho, že většinu práce na tom začlenění odvedly kraje a obce. Plus tedy fakt není ani omylem hotovo,“ napsal primátor pod příspěvek Adriany Černé, mediální koordinátorky organizace Člověk v tísni.

    „Touto dobou“ Zdeněk Hřib nepochybně narážel na právě probíhající krizi, která se výrazně projevuje na tísnivé životní situaci Čechů.

    „Mě to zaskočilo a nepříjemně překvapilo. Takhle si nepředstavuji smysluplné využití veřejných financí. Další vizuální smog v metru, informační hodnota nula, estetická rovněž, to vše v době recese,“ píše na Twitteru další diskutér, zatímco jiní mluví o propagandě.

    Další billboardy hovoří kromě začleňování ukrajinských uprchlíků také o tom, že vláda zvládla úspěšně předsedat EU nebo zajistit, že boj s covidem-19 probíhá bez lockdownů. Celkově kampaň vyšla na 2,5 milionu korun.

    Fotogalerie

    Vybrali jsme pro vás

    Revma vzniká v plicích. Nyní došlo ke zlomu v léčbě, říká profesor Vencovský

    Premium Bolest, ztuhlost, otoky a deformace kloubů, především na rukou. Tak si většina lidí představuje revmatoidní artritidu,...

    Nový trik exekutorů: věřitel se za jednu korunu může hojit na dlužníkovi

    Premium Exekutoři a věřitelé našli způsob, jak zůstat s dlužníkem ve hře o splacení dluhu, i když podle zákona mají exekuci...

    V Česku neměl šanci, v cizině metastázy zmizely. Léčbu hradí pojišťovna

    Premium Na rakovinu prostaty umírá v Česku asi 1 500 mužů ročně. Když vyčerpají všechny metody léčby, nezbývá jim než čekat na...

    Komentáře
    Vezmeme vás na titulní stranu
    Pondělí 20. března 2023, svátek má Světlana
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz