Dosluhující šéf pražského magistrátu, který v posledních dnech dotahuje jednání s koalicí Spolu a hnutím STAN o nové pražské koalici, se proti vládní billboardové kampani ohradil na Twitteru.
Sám je sice v Praze lídrem za Piráty, tedy stranu, která se na vládě podílí, a sám také před komunálními volbami v debatách často argumentoval dlouhým výčtem úspěchů, kterých v Praze dosáhla jeho rada, Hřibovi ale přijde za čarou, aby byla podobně vychloubačná kampaň hrazena z veřejných peněz.
Tím spíše, že konkrétně na začlenění ukrajinských uprchlíků podle něj mají mnohem větší podíl kraje a obce, nikoliv vláda.
„Mě by tedy hanba fackovala, kdybych měl z veřejných peněz platit kampaň o tom, jaký jsem to ale pašák. A je smutné, že to Úřadu vlády ani v této době nedochází. Navíc v kontextu toho, že většinu práce na tom začlenění odvedly kraje a obce. Plus tedy fakt není ani omylem hotovo,“ napsal primátor pod příspěvek Adriany Černé, mediální koordinátorky organizace Člověk v tísni.
„Touto dobou“ Zdeněk Hřib nepochybně narážel na právě probíhající krizi, která se výrazně projevuje na tísnivé životní situaci Čechů.
„Mě to zaskočilo a nepříjemně překvapilo. Takhle si nepředstavuji smysluplné využití veřejných financí. Další vizuální smog v metru, informační hodnota nula, estetická rovněž, to vše v době recese,“ píše na Twitteru další diskutér, zatímco jiní mluví o propagandě.
Další billboardy hovoří kromě začleňování ukrajinských uprchlíků také o tom, že vláda zvládla úspěšně předsedat EU nebo zajistit, že boj s covidem-19 probíhá bez lockdownů. Celkově kampaň vyšla na 2,5 milionu korun.
Fotogalerie |