Úterý 19. března 2024, svátek má Josef

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Vláda se chválí na billboardech z veřejných peněz. Hanba by mě fackovala, zlobí se Hřib

    Pražský primátor Zdeněk Hřib kritizuje billboardovou kampaň, ve které se vláda chválí za dosavadní úspěchy. | foto: Twitter

    „Začlenit 460 tisíc uprchlíků z Ukrajiny? Zvládli jsme to společně,“ hlásá jeden z billboardů, které vláda vypustila do světa v rámci kampaně, v níž informuje o vlastních úspěších po roce fungování. Proti tomu se zvedla vlna ostré kritiky, lidé nechápou, proč by podobné vládní vychloubání mělo být hrazeno z veřejných peněz. A je mezi nimi i pražský primátor Zdeněk Hřib.

    Dosluhující šéf pražského magistrátu, který v posledních dnech dotahuje jednání s koalicí Spolu a hnutím STAN o nové pražské koalici, se proti vládní billboardové kampani ohradil na Twitteru.

    Sám je sice v Praze lídrem za Piráty, tedy stranu, která se na vládě podílí, a sám také před komunálními volbami v debatách často argumentoval dlouhým výčtem úspěchů, kterých v Praze dosáhla jeho rada, Hřibovi ale přijde za čarou, aby byla podobně vychloubačná kampaň hrazena z veřejných peněz.

    Tím spíše, že konkrétně na začlenění ukrajinských uprchlíků podle něj mají mnohem větší podíl kraje a obce, nikoliv vláda.

    „Mě by tedy hanba fackovala, kdybych měl z veřejných peněz platit kampaň o tom, jaký jsem to ale pašák. A je smutné, že to Úřadu vlády ani v této době nedochází. Navíc v kontextu toho, že většinu práce na tom začlenění odvedly kraje a obce. Plus tedy fakt není ani omylem hotovo,“ napsal primátor pod příspěvek Adriany Černé, mediální koordinátorky organizace Člověk v tísni.

    „Touto dobou“ Zdeněk Hřib nepochybně narážel na právě probíhající krizi, která se výrazně projevuje na tísnivé životní situaci Čechů.

    „Mě to zaskočilo a nepříjemně překvapilo. Takhle si nepředstavuji smysluplné využití veřejných financí. Další vizuální smog v metru, informační hodnota nula, estetická rovněž, to vše v době recese,“ píše na Twitteru další diskutér, zatímco jiní mluví o propagandě.

    Další billboardy hovoří kromě začleňování ukrajinských uprchlíků také o tom, že vláda zvládla úspěšně předsedat EU nebo zajistit, že boj s covidem-19 probíhá bez lockdownů. Celkově kampaň vyšla na 2,5 milionu korun.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:30 úterý 6. června 2023. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      65
    • Super
      21
    • Haha
      10
    • Cože
      8
    • Sladký
      7
    • Tvl
      5
    Vybrali jsme pro vás

    VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

    Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

    Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

    Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

    Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

    Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...