Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Vláda se chválí na billboardech z veřejných peněz. Hanba by mě fackovala, zlobí se Hřib

    Pražský primátor Zdeněk Hřib kritizuje billboardovou kampaň, ve které se vláda...

    Pražský primátor Zdeněk Hřib kritizuje billboardovou kampaň, ve které se vláda chválí za dosavadní úspěchy. | foto: Twitter

    „Začlenit 460 tisíc uprchlíků z Ukrajiny? Zvládli jsme to společně,“ hlásá jeden z billboardů, které vláda vypustila do světa v rámci kampaně, v níž informuje o vlastních úspěších po roce fungování. Proti tomu se zvedla vlna ostré kritiky, lidé nechápou, proč by podobné vládní vychloubání mělo být hrazeno z veřejných peněz. A je mezi nimi i pražský primátor Zdeněk Hřib.

    Dosluhující šéf pražského magistrátu, který v posledních dnech dotahuje jednání s koalicí Spolu a hnutím STAN o nové pražské koalici, se proti vládní billboardové kampani ohradil na Twitteru.

    Sám je sice v Praze lídrem za Piráty, tedy stranu, která se na vládě podílí, a sám také před komunálními volbami v debatách často argumentoval dlouhým výčtem úspěchů, kterých v Praze dosáhla jeho rada, Hřibovi ale přijde za čarou, aby byla podobně vychloubačná kampaň hrazena z veřejných peněz.

    Tím spíše, že konkrétně na začlenění ukrajinských uprchlíků podle něj mají mnohem větší podíl kraje a obce, nikoliv vláda.

    „Mě by tedy hanba fackovala, kdybych měl z veřejných peněz platit kampaň o tom, jaký jsem to ale pašák. A je smutné, že to Úřadu vlády ani v této době nedochází. Navíc v kontextu toho, že většinu práce na tom začlenění odvedly kraje a obce. Plus tedy fakt není ani omylem hotovo,“ napsal primátor pod příspěvek Adriany Černé, mediální koordinátorky organizace Člověk v tísni.

    „Touto dobou“ Zdeněk Hřib nepochybně narážel na právě probíhající krizi, která se výrazně projevuje na tísnivé životní situaci Čechů.

    „Mě to zaskočilo a nepříjemně překvapilo. Takhle si nepředstavuji smysluplné využití veřejných financí. Další vizuální smog v metru, informační hodnota nula, estetická rovněž, to vše v době recese,“ píše na Twitteru další diskutér, zatímco jiní mluví o propagandě.

    Další billboardy hovoří kromě začleňování ukrajinských uprchlíků také o tom, že vláda zvládla úspěšně předsedat EU nebo zajistit, že boj s covidem-19 probíhá bez lockdownů. Celkově kampaň vyšla na 2,5 milionu korun.

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 18:30 úterý 6. června 2023. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      65
    • Super
      21
    • Haha
      10
    • Cože
      8
    • Sladký
      7
    • Tvl
      5