„Metro D získá do 15 dnů stavební povolení! Odvolání odpůrců byla zamítnuta Ministerstvem dopravy. Po víc než 40 letech tak co nevidět zahájíme stavbu nové linky pražského metra. Těším se a děkuji náměstkovi pro dopravu Adamu Scheinherrovi za odvedenou práci!“ tetelí se blahem Zdeněk Hřib, který snad opravdu věří tomu, že novou linku metra aktivně spoluzařídil.
Bohužel nedodal, že začátek prací mohou zbrzdit spory firmy, která má mít na starosti technický dozor, s dopravním podnikem. Ten jí prý dluží peníze a navíc ji chce ze zakázky vyšachovat, informovala MF Dnes s tím, že bez technického dohledu dlouho očekávaná stavba samozřejmě nemůže začít.
Jako by nestačilo, že se na ní má podílet také společnost Strabag, jejímž spoluvlastníkem je ruský oligarcha Oleg Děripaska, který od roku 2018 figuruje na sankčním seznamu USA.
„Metro D má stavět celé konsorcium firem. Strabag je jen jednou z nich. Ani za nouzového stavu ale nemůže město jako veřejný zadavatel zasáhnout do již vysoutěžené zakázky s podepsanou smlouvou, protože by šlo o nezákonný postup,“ brání se Hřib.
„Apeloval jsem na Ministerstvo financí a na vládu, aby záležitost ruských oligarchů a neprůhledných vlastnických vztahů začaly intenzivně řešit. Ruku v ruce to musí také začít efektivně řešit EU,“ dodal pražský primátor, který teď raději „promuje“ nové tramvajové úseky. Je u nich menší riziko, že si „naběhne na vidle“, to by ale nebyl pirátský primátor, aby to přece jen nesvedl i v této oblasti.
„Praha má jednu z nejhustších tramvajových sítí na světě. Nechceme ale usnout na vavřínech, a tak ji rozvíjíme dál. Po deseti letech, kdy se nic nedělo, máme novou tramvajovou trať na Pankráci,“ bije se v prsa primátor, který se na její hustotě nijak zvlášť nepodílel, i když nás chce přesvědčit o opaku.
Tak nějak zapomněl dodat, že tramvaj na Pankrác řada Pražanů považuje za zbytečnou a linka 19, která nově vznikla, nabírá i dvacetiminutová zpoždění.
„Dokončili jsme také tramvajovou smyčku Zahradní Město a zahájili stavbu smyčky u Depa Hostivař,“ doplnil výčet onoho „boomu“. Jako by snad smyčka u depa byla rovna celé trase nebo její významné části.
„Připravujeme tramvajové tratě do Libuše, na Dědinu a ke Strahovskému stadionu. Do budoucna pak počítáme s pokračováním kolejí směr Muzeum a Václavské náměstí, kam tramvaje opět vrátíme,“ dodal Hřib.
Zatímco tramvaje na Libuš a Dědinu lidé kvitují s nadšením, koleje na Václaváku budí rozpaky a zdaleka ne všichni jsou z tohoto záměru odvázaní tak jako „vidlák ze Slavičína“.
Fotogalerie |