„Věděli jste, že jsme schválili obnovu Trojské lávky? Bude širší, bude mít čtyři metry, takže cykloprůjezdná. S povrchem vhodným pro bruslaře a s osvětlením v madlech zábradlí,“ tvrdil v polovině loňského ledna Zdeněk Hřib přesvědčen o svých vizích.
Bohužel zůstalo jen u nich.
„Dokončení: únor 2020. Oprava pražských mostů je prioritou náměstka pro dopravu Adama Scheinherra a koalice,“ psal dále Hřib, když sliboval lávku, která po roce nestojí, a tak je jasné, že se primátorovy vize nezhmotnily a zůstalo jen u plánů a přání.
Cyklisté i chodci by ji vyhlíželi marně. Zatímco stavba lávky vázne, lidé se trefují do Hřiba a dělají si legraci, že už se těší, až se po ní brzy projedou, když už je hotová.
„Zdravím Zdeňku, jestli mohu poprosit, zkuste prosím tady ty informace občas prokládat i věcmi a informacemi, co už se staly, nejen těmi, co se teprve stanou, ať to tu není komplet v budoucím čase. Díky moc,“ poprosil Adam Gebrian na Twitteru a Hřib odepsal poněkud přísněji.
„Pardon, za dva měsíce na radnici jsme metro, okruhy ani mosty ještě nestihli postavit. Přesto chceme občany informovat o našich krocích a plánech, ať vědí, na čem pracujeme a co zrealizujeme. Zázraky na počkání ale neumíme,“ hájil se tehdy primátor.
Vzhledem k tomu, že lávka stále nestojí, neumí zázraky ani za dva měsíce, ani za rok.
Magistrát zahájil stavbu nové lávky v Troji začátkem listopadu. Dokončena by měla být koncem října 2020 a náklady by se měly vyšplhat na 128 milionů korun. Široká bude čtyři metry a má sloužit chodcům i cyklistům. V případě potřeby po ní bude moci přejet sanitka.
„Bude mít životnost sto let,“ uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Původní lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Město každému dalo padesát tisíc korun a na dalším odškodnění se domluvilo letos v lednu s pojišťovnou.
Fotogalerie |