Primátora Zdeňka Hřiba jsme potkali na zahájení filmového svátku ve Slovanském domě, kam to má z magistrátu jen kousek. Přišel proto včas a nemeškal, navzdory tomu, že v Praze zrovna vrcholila dopravní špička. Jet autem z druhého konce metropole, musel by cenu Febiofestu předávat někdo jiný, protože by to asi nestihl, pokud by nevyrazil o dost dříve.
„Praha prochází rekordním rozvojem, staví se rekordní množství bytů, staví se rekordní množství přemostění přes Vltavu, postavili jsme znovu Trojskou lávku, která spadla, když tu vládlo to neschopné ANO,“ rýpl si do předchozího vedení poté, co se pochválil.
Na adresu uzavírek, které brzdí nejen Pražany a leckdy jich je tolik, že řidiči marně hledají kloudnou objízdnou trasu a pak stejně stojí v koloně, Hřib uvedl, že jich v dohledné době hned několik skončí.
Pak ale dodal, že je to hlavně proto, že začíná oprava Barrandovského mostu.
„Chápu, že to asi nikoho nepotěší, ale musíme to opravit,“ využil omluvné hlášky Ředitelství silnic a dálnic, na které se mnozí Češi během let uzavírek a kolon na rychlostních silnicích stali alergičtí.
V rozhovoru pro Expres pražský primátor hlavně chválil a vyzdvihoval nové tramvajové trati, například do Holyně, i první stavební práce na nové lince metra, kde se také nechal zvěčnit ve své oblíbené helmě.
Co lince D řekl? Proč se chlubí něčím, co jinde stihnou za pár let, a ne za čtyřicet jako u nás? Z jakého důvodu už nestojí rychlodráha na letiště, protože chybějící přímé spojení s centrem je mezinárodní ostuda? A co nedostavěný Pražský okruh, kdo za to může?
Dozvíte se ve videorozhovoru Expresu.
Fotogalerie |