Zákazníci si stěžují na O2: Nechceme mluvit s AI, chceme zrušit Oneplay

Miroslav Donutil na premiéře seriálu Moloch

Miroslav Donutil na premiéře seriálu Moloch | foto: Profimedia.cz

Mobilní operátor O2 čelí kritice svých zákazníků. Na sítích si od května stěžují, že není možné zrušit službu Oneplay jinak, než návštěvou pobočky. Na telefonu prý s nimi mluví jen chatboti. Kriticky se vyjádřil i časopis D Test.

Kritika O2 přichází od lidí, kteří byli automaticky převedení z platformy O2 TV na Oneplay, což je bývalé Voyo. Když teď odhlédneme od různých tarifů a balíčků a co se v nich nabízí, tak prostě pro uživatele O2 TV představuje Oneplay dražší variantu. Není proto divu, že se lidé chtěli služby zbavit, ale jak zjistili, není to tak jednoduché.

„Drahé O2, nikdy jsem vás nežádal o Oneplay. Online tato služba zrušit nejde. Přes vaši AI hlavu to taky nejde. Já tuto službu nechci a chci to, co jsme podepsali. Ozve se mi někdo, kdo to se mnou bude řešit online? Nebo jste jen podvodníci? Děkuji,“ napsal na Twitter veřejný vzkaz Marek Kučera.

„Takže přišlo vyúčtování z O2. Na faktuře je v poměrné části naúčtováno Oneplay, které jsme nechtěli a které nešlo dopředu zrušit a které mj. nezrušíte ani v Moje O2 a přes infolinku nemáte šanci se nikam dovolat. Do nebe volající svinstvo...,“ napsal další z uživatelů Twitteru.

Podobných příspěvků, které říkají prakticky to samé, je nepočítaně. Lidem také vadí, že zatímco případný výběr dražšího balíčku v rámci Oneplay lze zařídit na dvě kliknutí myší, zrušení celého Oneplay je mnohem složitější. Na to upozornil také časopis dTest, který kritizoval, že není možné smlouvu na Oneplay vypovědět například mailem. Podle něj tak zbývá jen cesta na pobočku, což zmiňuje také množství zákazníků.

„V první řadě ujišťujeme, že společnost O2 nechce a ani nikdy nechtěla žádného ze zákazníků připravit o právo vypovědět smlouvu o poskytování služeb do oznámeného data změny, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí. Pokud bude z kapacitních důvodů výpověď vyřízena později, zákazníci rozhodně nebudou platit nic navíc,“ řekla Expresu Veronika Zachariášová.  

Podle ní za špatnou komunikaci může právě velký nápor zákazníků. „S ohledem na stovky tisíc dotčených zákazníků došlo k tomu, že se v důsledku naší transparentní komunikace zvedla vlna dotazů či žádostí, které plně vytížily kapacity call center a části prodejen. Mohlo se tedy stát, že některé požadavky zákazníků nebylo možné přijmout nebo byly odkázány na pozdější dobu,“ dodala Zachariášová s tím, že firma už posílá call centra a situace by měla být lepší.

Jestli s tím budou souhlasit i zákazníci, zatím není jasné. Stížností na Twitteru se dají najít desítky, některé nejsou staré ani den. Zdá se, že O2 by si mělo své zákazníky více hýčkat. Snaží se o to svou vlastní tvorbou nebo převzatou produkcí jiných kanálů, kterou zařazuje do svého vysílání. Do této skupiny patří například seriál Moloch z produkce CANAL+, kde v hlavní roli září Miroslav Donutil v roli investigativního novináře Martina Brauna. První díly mají zatím pozitivní hodnocení, takže možná diváky u Oneplay udrží právě kvalitní český thriller.

Fotogalerie