YouTube vydělal balík na nechutných lžích: Londýnský útok byl HOAX!

Streamovací služba YouTube, potažmo její vlastník Google vydělával peníze na šíření videí, která tvrdila, že je londýnský útok pouhý hoax a podobně nenávistném obsahu. Některá videa měla do chvíle odstranění miliony zhlédnutí a toho internetový gigant využil.

Hned po útoku v Londýně se objevilo množství videí za účelem šířit dezinformace a vydělat tak na neštěstí druhých nějaké peníze.

V jednom z nich se například tvrdilo, že celý útok je pouhý hoax, zranění na mostě jsou pouze herci, zlomeniny jsou fingované plastovými končetinami a vše je vlastně spiknutí s účelem děsit obyčejné občany.

Na tomto a podobných materiálech se záhy objevily placené reklamy pro Netflix, Guess, Asus, Opodo a další firmy. Provozovatelé YouTube se rozhodli využít situace a lživé materiály využít k vlastním komerčním záměrům. Firma se ale brání, že šlo o práci automatizované technologie, než o lidský úsudek.

Statisíce a miliony zobrazených reklam tak parazitovalo na lidském neštěstí a šířilo informace, že pod koly autobusu se nachází figurína z Walmartu, útok byl naplánován Židy s úmyslem nastolit Nový světový řád a znebo, že za vším stojí londýnský starosta Sadiq Khan, aby mu vláda schválila pro město více policistů.

Uživatelé, kteří videa nahráli, si také přišli na své. Za tisíc zobrazení reklamy mohli vydělat kolem 180 korun. Když uvážíme přehrání některých videí v řádu statisíců a milionů, jde o hezké sumy.

„Videa popírající násilí jsou proti zásadám YouTube a odstranili jsme je hned, jak nám je někdo nahlásil. Ohledně reklamy máme také přísná pravidla, jak se může zobrazovat,“ řekl pro Daily Mail mluvčí společnosti. Jen jim ta přísná pravidla tentokrát příliš nepomohla.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 13:50 sobota 22. července 2017. Anketa je uzavřena.

  • 19
  • 12
  • 11
  • 10
  • 9
  • 9