Proslulý povrchní časopis fotil modelky, teď si je raději jen nakreslili a tvrdí, že jsou eko

Slavný magazín Vogue má tradičně na své obálce snímky slavných osobností z celého světa. Počínaje vévodkyní Kate a konče například českou topmodelkou Karolínou Kurkovou. První číslo v letošním roce však čtenáře šokovalo. Modelky byly na obálce i uvnitř časopisu jen namalované. Šéfové Vogue vzkázali, že tímto rozhodnutím šetří planetu. Velká prohlášení pak vystřídala realita a časopis v dalších číslech bude opět používat reálné fotky.

Vytvořit kvalitní fotografii v zahraničí je podle manažerů jednoho z nejúspěšnějších módních časopisů Vogue nejen finančně nákladné, ale velmi tím trpí také planeta Země.

Hlavní osobnosti magazínu tedy daly hlavy dohromady a vymyslely, jak planetu zachránit. Má to ovšem jeden háček: novinku aplikují pouze v jednom vydání, pak opět nasednou do soukromých letadel.

V italské verzi časopisu byly nahrazeny fotografie krásných žen pouhými ilustracemi. Do nového roku tak Vogue chtěl vstoupit nanejvýše ekologicky a chlubí se, že minimalizuje uhlíkovou stopu, která je při výrobě podobných magazínů značná.

Šéfredaktor Emanuele Farneti dokonce novinářům řekl, že pořizování fotografií pro módní časopis po celém světě má na životní prostředí devastující dopad.

Časopis se rozhodl šetřit životní prostředí a fotografie vyměnil za ilustrace.

„Do jeho výroby se zapojilo sto padesát lidí. Zhruba dvacet letů a asi tucet cest vlakem. Čtyřicet aut v pohotovosti. Šedesát mezinárodních dodávek. Světla rozsvícená po nepřetržitou dobu nejméně deset hodin, částečně poháněná benzínovými generátory. Potravinový odpad ze stravovacích služeb. Plast k zabalení oděvů. Elektřina k dobíjení telefonů, fotoaparátů...,“ vyjmenovával věci, které jsou s focením spojeny.

Největší uhlíkovou stopu měl za sebou časopis zanechat v září, kdy je tradičně nejobsáhlejší.

Vůbec poprvé ve své historii Vogue upustil od fotografií a vystačil si pouze s obrázky, které si pro své vydání objednal. Oblíbený magazín, pro nějž v minulosti fotily i české modelky, se chce zaměřit na ochranu životního prostředí.

Kate Middleton na obálce Vogue

Obsah prvního letošního vydání se rovněž věnuje ochraně planety a lidé se tak v něm mohou dočíst například o oděvech, které jsou z recyklovaného textilního odpadu.

Celá snaha a velká prohlášení ovšem působí poměrně úsměvně vzhledem k tomu, že Vogue neplánuje ilustrace používat i do budoucna. O trendu a zájmu o životní prostředí se tak dá hovořit jen těžko.

Vše spíše zavání promyšleným marketingem, který na téma ekologie v poslední době slyší.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 18:00 středa 6. května 2020. Anketa je uzavřena.

  • 29
  • 27
  • 25
  • 20
  • 17
  • 12