Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto

• Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

Vlasta Hájek o byznysu: Ráno jsem vydělal miliony, za den byly pryč. Na ústřice létal tryskáčem

Vlasta Hájek pro Expres exkluzivně promluvil o divokém životě v Miami. | foto: Vlasta Hájek

Celých dvanáct let podnikal byznysmen Vlasta Hájek v Miami, kde s manželkou Zuzanou Belohorcovou žil a narodilo se jim tam i jedno ze dvou dětí. Provozovali hotel, on obchodoval s realitami, auty, ale také na burze, kde jedno ráno trefil jackpot a jindy prodělal takové peníze, za které by si podle něj slabší jedinci sáhli na život. Jak Hájek popsal exkluzivně pro Expres.cz, byla to divoká jízda protkaná drahými auty a soukromými tryskáči, ostatně na palubě jednoho z nich málem tragicky přišli on i manželka o život. Potkal se s „vlkem z Wall Street“ Jordanem Belfortem a slovenská ministryně zemědělství mu pekla štrúdl. Bláznivou životní etapu má ale za sebou a teď s manželkou způsobil zemětřesení na Tenerife.

Na Instagramu má Vlasta Hájek 20 tisíc sledujících. Jeho manželka, půvabná moderátorka Zuzana Belohorcová, dokonce 130 tisíc. Na poli česko-slovenského showbyznysu tak jde prokazatelně o dobře známé tváře.

Od chvíle, co sbalili kufry a zmizeli za oceánem, už ale uplynula dlouhá řádka let. Jak se dvojice vlastně živí a čím vydělává peníze na luxus, o tom se obecně ví jen málo. A přitom je to život jako vystřižený z filmu Vlk z Wall Street.

Vlastu Hájka jsme ostatně kontaktovali i proto, že nás na jeho vyjádření k nedávné opening party nové realitní kanceláře Tenerife Real zaujala pasáž o Jordanu Belfortovi, jehož ve zmíněném filmu skvěle zahrál Leonardo DiCaprio. Hájek se s Belfortem v Miami potkal, především ale dlouho podnikal s jeho bývalým parťákem, tedy dalším vlkem z Wall Street. A příběh tak zná velmi podrobně.

„Jordana Belforta jsem potkal asi dvakrát v kasinu. Působil na mě úplně v pohodě. Milý a usměvavý týpek, všechno má na háku. Má mladou buchtu, bývalou modelku z Los Angeles, jsou spolu rok a půl. Pořídili si pejska. Frajerovi táhne na šedesát a začal znovu žít,“ popisuje Hájek.

Jordan Belfort si žije jako ve filmu, který o něm byl natočen.

Skutečně, pohled na Instagram Jordana Belforta neomrzí. Pěkné holky, drahá auta, jachty a tryskáče. Věčně se smějící sympaťák je přesně jako vystřižený z filmu, který o něm byl natočen. Nebylo to tak ale vždy.

„To, že si Jordan zažil velký diskopříběh a vydělal i prodělal miliony dolarů, načež skončil v base, to je jedna věc. I po návratu na svobodu měl velkou krizi, nedařilo se mu na akciovém trhu, ani tam nemohl obchodovat, protože měl federální zákaz. Nemohl si vyskakovat, nebyl nijak oblíbený, dokonce se z New Yorku přestěhoval do Los Angeles. Jenže pak přišel ten film a vystřelil ho do nebe,“ popisuje Hájek.

„Jordan se té vlny chytil, na Instagramu začal dělat různé semináře a přednášky. Když se člověk pohybuje třicet let na akciovém trhu, ví, jak to chodí, má k tomu co říct. On stále obchoduje, má na to i vlastní společnost, ale paradoxně mu teď nejvíce vydělávají semináře,“ dodává.

Jordan Belfort se teď živí hlavně jako motivační řečník.

Jak akciový trh funguje, to dobře ví i sám podnikatel, který ještě v Česku založil castingovou agenturu a díky ní potkal i svou manželku.

„Neexistuje člověk, který by na akciovém trhu jen vydělával. Pamatuji si dobu, kdy jsem v úterý vydělal milion dolarů a ve čtvrtek jsem byl milion dvě stě v minusu. Mám k tomu skvělý příběh,“ upoutává si pozornost.

„V 5:15 ráno mi volá parťák a říká: Dělej, okamžitě přijeď do Starbucksu, vybuchne ropa, musíme kupovat. Dostal totiž informaci, že se celosvětově zhroutí obchod s ropou a její cena historicky propadne. Tak jsme od šesti ráno seděli u kafe a nakupovali tzv. zrcadlo, protiklad, říká se tomu SCO, což funguje tak, že když cena ropy klesá, tohle naopak roste. Nakonec ten den ropa propadla o 26 procent. V 9:30 jsem byl v plusu 1,1 milionu dolarů (26,5 milionu korun) a on 10 milionů dolarů,“ vzpomíná Hájek na příběh, který se odehrál v roce 2017.

Vlasta Hájek je známý český podnikatel.

Milionový úspěch oslavil společně s parťákem, který byl dříve jedna ruka s již zmíněným Jordanem Belfortem, hodně svérázně.

„Říkám parťákovi, že to půjdeme oslavit na ústřice, kousek od nás byla vyhlášená rybí restaurace Casablanca v Downtownu, kde je měli za dolar dvacet. On si zapálil cigaretu, potáhl si, podíval se na mě a říká: Ty vole, ty nevíš, že nejlepší ústřice jsou v New Orleans? Já na to: Cože? A on: Volej pilota. Oznámil jsem manželce, ať zajistí hlídačku, protože ve čtyři odpoledne sedáme do letadla a letíme z Miami privátním letadlem na ústřice do New Orleans,“ směje se.

Soukromých tryskáčů si Vlasta Hájek se Zuzanou Belohorcovou užili dost. Možná až příliš, vzhledem k zážitku, který málem skončil tragicky.

„Jednou jsme letěli do New Yorku a v polovině letu nám omdlel pilot. Málem jsme spadli. Dostal epileptický záchvat, prostě se za tím kniplem sesunul. Neměli jsme kopilota, protože zaspal a my měli na devátou domluvenou schůzku na Wall Street. Je to špatná vzpomínka, nemáš pilota, věž na tebe mluví a ty nevíš, co dělat. Nechtěl bych to už zažít,“ vzpomíná Vlasta Hájek.

„Já jsem si sedl za knipl, parťák si sedl vedle mě, zapálil si cigaretu, celý kokpit zakouřený a říká: Ku*va, umíš s tím přistát? Já mu říkám: Připadám ti snad jako pilot? Já umím řídit závodní auta. A on: Tak zkusme zapnout autopilota, to přistane samo. Na jednu stranu to byla legrace, na druhou to bylo něco strašného,“ pokračuje.

Bez pilota prý nakonec vystrašená posádka letěla zhruba tři čtvrtě hodiny.

„Nakonec Zuzka pilota oživila, propleskli jsme ho a dali mu kafe. On naštěstí nějak krkolomně přistál, to už na místě čekali policisté, záchranáři a hasiči. Když mu pak nabrali krev, zjistili, že tam má ketamin, heroin, pervitin, kokain a prášky na uklidnění. Vzali mu licenci a dostal pět let,“ popisuje Vlasta Hájek.

Vlasta Hájek žil v Miami tak trochu jako ve filmu Vlk z Wall Street.

Známý český podnikatel podle svého vyprávění plaval na burze s cennými papíry jako žralok ve vodě. Jenže ráno, kdy člověk vydělá ve Starbucksu milion dolarů, přijde jednou za život. A stejně rychle může přijít pořádný průšvih.

„Koronavirová pandemie mě na akciovém trhu stála takové peníze, že to ani nebudu počítat. Za takové prachy se lidi věší. Přišel jsem asi o 90 procent peněz, které jsem za těch dvanáct let ušetřil. Sebral jsem koule a tu hrstku peněz, co mi zbyla, a ještě i kvůli bezpečnostní situaci jsme odjeli do Španělska. Nejprve do Marbelly, tam se nám ale nelíbilo, tak jsme se přesunuli na Tenerife, kde teď začínáme od nuly,“ říká na rovinu.

Slovenská ministryně mi dělala štrúdl

Jak ale peníze, o něž ho koronavirová pandemie připravila, vydělal? Hájek s Belohorcovou aktivně podnikali i v dalších odvětvích.

„Dělali jsme celkově reality. Hlavně rekonstrukce bytů a baráků, tzv. flippingy. Koupili jsme boudu za pár stovek tisíc, opravili jsme ji a prodali o 30 nebo 40 tisíc dráž. To jsem vlastně dělal celou dobu, co jsem tam byl, dostal jsem na tu činnost ostatně i byznys vízum,“ vysvětluje Hájek.

„Později jsme rozjeli LMP Motors, to je něco jako AAA Auto, kupovali jsme ojeté i nové káry a dělali jsme operativní leasingy. Z této firmy jsem se pak nechal vyplatit a za peníze jsme si koupili malý beach hotel o šesti pokojích a udělali z toho butikový hotel. Začali jsme tam provozovat rezidenci Scuderia Boys,“ pokračuje milovník rychlých aut, který tak navázal na svou kavárnu Caffeteria, jež je zasvěcena právě italské automobilce Ferrari.

Kavárna dosud na Malé Straně stojí a Vlasta Hájek v ní má stále menšinový podíl. Podnik se pyšní sbírkou nejrůznějších fotek automobilových závodníků, především pak pilotů formule 1. V minulosti ji navštívil i slavný šéf stáje Ferrari Jean Todt.

Značku Scuderia Boys si Vlasta Hájek hýčká.

Právě v hotelu se pořádaly vyhlášené večírky, na které jezdila společenská smetánka z Česka i Slovenska. Často nechyběl Hájkův dobrý kamarád Richard Chlad, ale i spousta dalších.

„Jezdila k nám taková esa, jako je Simona Krainová, Radka Třeštíková s manželem, měli jsme tam bývalého guvernéra Slovenské národní banky a další,“ vzpomíná teď již bývalý miamský „hoteliér“.

„Jednou sedím po kávičce ve Starbucksu na terase, přijde paní v mikádu, která si u nás den předtím zarezervovala největší pokoj a slovensky mi říká, jak se mám a jestli bych si nedal štrúdl. Tak jsem si nabídl a dali jsme se do řeči. Ptám se, jak se jí tu líbí a co vlastně dělá. A ona: No, já jsem ministryně zemědělství slovenské vlády,“ vypráví jednu z mnoha historek Hájek, který pak na oplátku slovenské ministryni Gabriele Matečné nadělil dar v podobě vaření s jejím oblíbencem Emanuelem Ridim.

Historek si Vlasta Hájek se Zuzanou Belohorcovou přivezli z Miami dost.

Dalším pravidelným návštěvníkem byl herec Jordi Mollá, známý třeba z filmu Kokain s Johnnym Deppem nebo z komedie Bad Boys 2. Ten si dokonce oblíbil pravé české řízky a doteď si jednou týdně píše s manželkou Zuzanou.

Vlasta Hájek a Zuzana Belohorcová a herec Jordi Mollá

Manželé nakonec v Miami strávili dvanáct let a narodil se jim tam syn. A žili by tam pravděpodobně doteď, kdyby se nezačala v Americe rapidně zhoršovat bezpečnostní situace a nevraživost ze strany Afroameričanů po úmrtí George Floyda.

„Užili jsme si to, létali jsme tryskáčem, jezdili jsme v luxusních kárách, bylo to super. Ale všechno někdy začíná a končí. Já si ten diskopříběh vybuduji kdekoliv jinde. K životu potřebuji moře a slunce a je mi úplně jedno, jestli to jsou Kanáry, Jamajka, nebo cokoliv. Já tam budu šťastný a něco tam vymyslím,“ usmívá se Hájek.

Španělům se z nás třesou kolena

A skutečně si nový diskopříběh vymyslel. Na Tenerife, kam se s rodinou přestěhoval před půl rokem. Koncem minulého týdne Hájek s Belohorcovou a parťačkou Dianou Kallay uspořádali obří otvíračku jejich realitní kanceláře Tenerife Real, která bude zahraničním klientům zprostředkovávat nemovitosti na ostrově.

„Jsme tu šestý měsíc a udělali jsme takový průvan jako nikdo předtím. Tady se o tom baví lidé na ulici, že přijela celebrita s nějakým bláznem z Miami a dělají realitku, likvidují trh, přivážejí nové miliardáře a ten ostrov bude luxusní, ale tím pádem dražší. Polovina lidí se toho bojí a polovina nás plácá po rameni. My jsme s tím ostrovem zkrátka zacloumali,“ podotýká Hájek.

Na Tenerife způsobili manželé poprask.

Vrásky na čele prý s manželkou, která si už v Miami udělala kurz makléřky, a parťačkou Dianou přidělávají všem místním realitním podnikatelům.

„Tady nevědí, co dělat. Doteď se tu pracovalo dvě hodiny denně a najednou přiletíme my a rozbombíme celý trh. Jsme pro ně strašný vykřičník. Já ale nikomu klienty nekradu, přivezu nové. Pracujeme na tom, abychom z Tenerife udělali luxusní ostrov s nádechem Mykonosu a Monte Carla. Potenciál na to tento ostrov má. A jsme zase zpátky, budujeme si tu další diskopříběh, jaký jsme měli dvanáct let v Miami ,“ uzavírá Hájek.

Fotogalerie

Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 8:22 úterý 12. dubna 2022. Anketa je uzavřena.