Čtvrtek 20. března 2025, svátek má Světlana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • K+K
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Zlatuška je zpátky: Prasátko, které vidíme každý rok, přináší nové poselství

    Když se na obrazovkách objeví divočák s velkými zahnutými špičáky, je jasné, že Vánoce klepou na dveře. Reklama, která za dvě dekády zlidověla a stala se součástí českých i slovenských svátků, letos přichází s nenápadným, ale důležitým poselstvím.

    Kdo by neznal dnes již tradiční vánoční reklamu na Kofolu. Otce s dcerou, které za drobné pytlačení ve spotu vytrestá setkání se živým „zlatým“ prasátkem, na televizních obrazovkách vídáme již od roku 2003. Reklama, natočená poblíž Mladé Boleslavi, se pro mnohé stala symbolem Vánoc.

    
Letošní kampaň sází na hravost a laskavost, přičemž rozvíjí příběh prasečí dvojice, který začal v loňském roce. Kampaň nazvaná „Darujme si dobrotu“ má podle brand manažerky Nikoly Thomson dvojí význam. Nejenže představuje novou limitovanou edici Kofoly s příchutí Marlenky, ale zároveň vyzývá lidi k laskavosti. „Chceme inspirovat k šíření dobra a k drobným skutkům od srdce, které nepotřebují být velká gesta, ale přesto dokážou potěšit,“ vysvětluje Thomson.

    Reklama letos pokračuje v příběhu Zlatušky a její prasečí partnerky. Po loňském seznámení přichází nový moment – dvojice se ve spotu láskyplně rozdělí o „dobrotu“. Animovaný závěr reklamy, vytvořený agenturou Wiktor Leo Burnett, přináší hravý moment, který příběh doplňuje o nový rozměr.

    Kampaň doprovází spotřebitelská soutěž, ve které lidé mohou sbírat kódy pod víčky a registrovat je na webu. Hlavní výhrou je voucher na zážitkový pobyt Amazing Places v hodnotě 100 000 Kč. Nechybí ani další ceny, které potěší fanoušky Kofoly.

    Reklama na Kofolu

    Není jen symbolem, ale i filmovou hvězdou


    Zlatuška, šestiletá samice divokého prasete, není žádný nováček. Narodila se v oboře Žleby a na televizních obrazovkách tráví Vánoce už více než dvě desetiletí. Vedle toho stihla i kariéru filmové hvězdy – objevila se ve snímku Pokot režisérky Agnieszky Holland, zahrála si v britském seriálu Britannia nebo slovenské komedii Cuky Luky.

    Přesto zůstává pro většinu diváků především tím prasátkem, které symbolizuje Vánoce tak, jak si je pamatujeme – vtipné, laskavé a bez zbytečných slov.

    Kouzlo Vánoc se nemění, jen potřebuje připomínku


    Kofola si tak i letos drží svou vánoční tradici a zároveň ji obohacuje o nové prvky. Reklama nejen připomíná, že Vánoce jsou o laskavosti a drobných radostech, ale zároveň propojuje nostalgii s moderními prvky. Když se na obrazovkách objeví divoké prase, víme, že Vánoce už jsou za rohem – a Kofola je opět jejich součástí.

    Protože kdo by nechtěl říct: „Já už ho vidím...“