Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz

    Praha koupila vadné tramvaje za 20 miliard a bude je reklamovat. Vozy už stihly několikrát vykolejit

    Tramvaje Škoda 15T dělají Praze zatím samé starosti. Stály přitom kolem dvaceti miliard korun. | foto: dpp.cz

    Hodně nepovedený nákup má na kontě dopravní podnik v Praze. Do nových tramvají typu 15T investoval kolem dvaceti miliard korun a od té doby jen sčítají škody a uvažují, jak s vadnými kusy naložit. Na vině jsou problémy s koly, které už vedly dokonce k několika vykolejením vozů, a nejnověji hrozí, že tramvaje budou muset jezdit výrazně pomaleji. Dopravní podnik tak bude tramvaje reklamovat.

    Problémy vozů 15T sleduje také Drážní úřad, který podle informací České televize jedná o tom, že se rychlost vozů sníží z 60 kilometrů v hodině pouze na 40. Rozhodnutí zatím není pravomocné, ale Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) už začal vozy přiřazovat na jiné linky, kde rychlostní omezení nemá zásadní vliv na fungování dopravní obsluhy.

    Přesuny jednotlivých vozů dopravní podnik přiznal. Důvodem má být snaha odlehčit tramvajím, u kterých hrozí snížení povolené rychlosti.

    „Přesun tramvají je naše interní provozní rozhodnutí, naším záměrem bylo přesunout tramvaje typu 15T na méně provozně náročné tratě,“ řekl mluvčí DPP Daniel Šabík. 

    Problémy vozů jsou skutečně vážné a potvrzují to také incidenty z posledních měsíců. Drážní úřad vede správní řízení poté, co jeden z vozů s vadnými koly zastavil v listopadu na trati v Evropské ulici.

    Závada však vedla i k řadě vykolejení. „Může se to stát hlavně tam, kde je žlábková kolejnice,“ uvedl vedoucí správy tramvají pražského dopravního podniku Milan Slunečko.

    Po tomto fiasku se dopravní podnik rozhodl, že bude vadné vozy reklamovat přímo u výrobce, kterým je v tomto případě Škoda Transportation. 

    „Všechna měření i analýzy, které jsme provedli ve spolupráci s ČVUT a výrobcem tramvají Škoda Transportation, ukazují, že příčinou problémů s tramvajemi 15T jsou některé šarže pryžových segmentů v kolech tramvají, u nichž dochází k rychlejší degradaci. Žádné konstrukční problémy u tramvají 15T neregistrujeme,“ dodal na závěr Daniel Šabík.

    Dopravní podnik tedy nahradil vadné součástky novým typem a podle vlastních slov věří, že nyní problémy s tramvajemi za dvacet miliard odstranil.

    Fotogalerie

    Premium

    Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

    Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

    Premium

    Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

    Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

    Premium

    Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

    Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

    Komentáře
    Vezmeme vás na titulní stranu
    Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz