Problémy vozů 15T sleduje také Drážní úřad, který podle informací České televize jedná o tom, že se rychlost vozů sníží z 60 kilometrů v hodině pouze na 40. Rozhodnutí zatím není pravomocné, ale Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) už začal vozy přiřazovat na jiné linky, kde rychlostní omezení nemá zásadní vliv na fungování dopravní obsluhy.
Přesuny jednotlivých vozů dopravní podnik přiznal. Důvodem má být snaha odlehčit tramvajím, u kterých hrozí snížení povolené rychlosti.
„Přesun tramvají je naše interní provozní rozhodnutí, naším záměrem bylo přesunout tramvaje typu 15T na méně provozně náročné tratě,“ řekl mluvčí DPP Daniel Šabík.
Problémy vozů jsou skutečně vážné a potvrzují to také incidenty z posledních měsíců. Drážní úřad vede správní řízení poté, co jeden z vozů s vadnými koly zastavil v listopadu na trati v Evropské ulici.
Závada však vedla i k řadě vykolejení. „Může se to stát hlavně tam, kde je žlábková kolejnice,“ uvedl vedoucí správy tramvají pražského dopravního podniku Milan Slunečko.
Po tomto fiasku se dopravní podnik rozhodl, že bude vadné vozy reklamovat přímo u výrobce, kterým je v tomto případě Škoda Transportation.
„Všechna měření i analýzy, které jsme provedli ve spolupráci s ČVUT a výrobcem tramvají Škoda Transportation, ukazují, že příčinou problémů s tramvajemi 15T jsou některé šarže pryžových segmentů v kolech tramvají, u nichž dochází k rychlejší degradaci. Žádné konstrukční problémy u tramvají 15T neregistrujeme,“ dodal na závěr Daniel Šabík.
Dopravní podnik tedy nahradil vadné součástky novým typem a podle vlastních slov věří, že nyní problémy s tramvajemi za dvacet miliard odstranil.
Fotogalerie |