Pondělí 14. října 2024, svátek má Agáta
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Podcasty
  • Antiyoutuber
  • jít naiDNES.cz

    Čínským řidičům klasická SUV nestačí: Můj vůz, můj hrad, zní jejich motto

    Automobilový trh v Číně je pro světoznámé značky rájem. Movitým zákazníkům splní vše, co jim na očích vidí. Vozy se proto stále zvětšují, zájemci o koupi totiž potřebují jezdit v autech odpovídající velikosti.

    Automobilový trh v Číně je pro světoznámé značky rájem. Movitým zákazníkům splní vše, co jim na očích vidí. Vozy se proto stále zvětšují, zájemci o koupi totiž potřebují jezdit v autech odpovídající velikosti. | foto: Koláž Expres.cz

    I když žebříčku nejvyšších národů vévodí Nizozemci, Skandinávci a lidé ze střední a východní Evropy, nejprostornější vozy na světě si žádají zákazníci v Číně. Automobilky, které si dobře uvědomují obrovský potenciál místního trhu, rády vycházejí vstříc. Stávající, už tak dost velké vozy proto neváhají ještě zvětšit, prodloužit a přidat i líbivé designové prvky, které ve zbytku světa nefrčí.

    I když její obyvatelé neboří žebříčky a jsou ve srovnání s jinými národy poměrně „skladní“, Čína si žádá své – větší sedačky i prostor pro nohy vzadu. Náš zákazník, náš pán, to platí v této asijské zemi dvojnásob, zvláště když jde o movité klienty, kteří na nějaký ten peníz navíc nehledí.

    Světlo světa tak spatřil například Mercedes-Benz GLC L, který má rozvor prodloužený o sto milimetrů. Těšit se na něj ale mohou jen zákazníci v Číně, neboť v Evropě, ale i v USA, kde si řidiči také potrpí na rozměrné koráby, se s jeho prodejem nepočítá.

    „Pro většinu pánů bývá auto symbolem jejich mužnosti, úspěšnosti a výkonnosti. Prostě musí být sexy. To je pro muže s velkým M základ jeho sebevědomí. Za volantem takového vozu se cítí jako dokonalý chlap,“ říká psycholožka Alice Vondrová.

    Muži v nejlidnatější zemi světa chtějí víc. Auta musí být větší, prostornější, i jejich design se často musí přizpůsobit místnímu vkusu, a tak není výjimkou, že modely, které se prodávají ve zbytku světa, se na čínský trh dostávají v pozměněné podobě. Automobilky přišly na to, že je výhodnější čínskému zákazníkovi vyjít vstříc, protože trh je tu opravdu mocný a není radno přijít o lákavé odbytiště, zvláště když na vaše zaváhání čeká zástup lačných konkurentů.

    „V roce 2018 představíme dva nové modely, které budeme nabízet výhradně v Číně,“ uvedl při loňské návštěvě čínského ministra průmyslu a informačních technologií Miao Weie v Mladé Boleslavi šéf české automobilky Bernhard Maier.

    Už dávno tedy neplatí zkazky o amerických korábech, vytlačují je „tanky“ z Číny, které přední automobilky s velkou ochotou chrlí jak Baťa cvičky. Možná se tak dočkáme doby, kdy čínští boháči budou brázdit silnice v osobních „autobusech“. Leckterá SUV určená pro místní trh už si svými rozměry nezadají se slušnou dodávkou.    

    Fotogalerie

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 22:10 pondělí 25. února 2019. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      8
    • Cože
      7
    • Sladký
      7
    • Haha
      6
    • Super
      5
    • Tvl
      4