Neděle 7. března 2021, svátek má Tomáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Čínským řidičům klasická SUV nestačí: Můj vůz, můj hrad, zní jejich motto

    Automobilový trh v Číně je pro světoznámé značky rájem. Movitým zákazníkům splní vše, co jim na očích vidí. Vozy se proto stále zvětšují, zájemci o koupi totiž potřebují jezdit v autech odpovídající velikosti. | foto: Koláž Expres.cz

    I když žebříčku nejvyšších národů vévodí Nizozemci, Skandinávci a lidé ze střední a východní Evropy, nejprostornější vozy na světě si žádají zákazníci v Číně. Automobilky, které si dobře uvědomují obrovský potenciál místního trhu, rády vycházejí vstříc. Stávající, už tak dost velké vozy proto neváhají ještě zvětšit, prodloužit a přidat i líbivé designové prvky, které ve zbytku světa nefrčí.

    I když její obyvatelé neboří žebříčky a jsou ve srovnání s jinými národy poměrně „skladní“, Čína si žádá své – větší sedačky i prostor pro nohy vzadu. Náš zákazník, náš pán, to platí v této asijské zemi dvojnásob, zvláště když jde o movité klienty, kteří na nějaký ten peníz navíc nehledí.

    Světlo světa tak spatřil například Mercedes-Benz GLC L, který má rozvor prodloužený o sto milimetrů. Těšit se na něj ale mohou jen zákazníci v Číně, neboť v Evropě, ale i v USA, kde si řidiči také potrpí na rozměrné koráby, se s jeho prodejem nepočítá.

    „Pro většinu pánů bývá auto symbolem jejich mužnosti, úspěšnosti a výkonnosti. Prostě musí být sexy. To je pro muže s velkým M základ jeho sebevědomí. Za volantem takového vozu se cítí jako dokonalý chlap,“ říká psycholožka Alice Vondrová.

    Muži v nejlidnatější zemi světa chtějí víc. Auta musí být větší, prostornější, i jejich design se často musí přizpůsobit místnímu vkusu, a tak není výjimkou, že modely, které se prodávají ve zbytku světa, se na čínský trh dostávají v pozměněné podobě. Automobilky přišly na to, že je výhodnější čínskému zákazníkovi vyjít vstříc, protože trh je tu opravdu mocný a není radno přijít o lákavé odbytiště, zvláště když na vaše zaváhání čeká zástup lačných konkurentů.

    „V roce 2018 představíme dva nové modely, které budeme nabízet výhradně v Číně,“ uvedl při loňské návštěvě čínského ministra průmyslu a informačních technologií Miao Weie v Mladé Boleslavi šéf české automobilky Bernhard Maier.

    Už dávno tedy neplatí zkazky o amerických korábech, vytlačují je „tanky“ z Číny, které přední automobilky s velkou ochotou chrlí jak Baťa cvičky. Možná se tak dočkáme doby, kdy čínští boháči budou brázdit silnice v osobních „autobusech“. Leckterá SUV určená pro místní trh už si svými rozměry nezadají se slušnou dodávkou.    

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 22:10 pondělí 25. února 2019. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      8
    • Cože
      7
    • Sladký
      7
    • Haha
      6
    • Super
      5
    • Tvl
      4

    Exploze viru: v domově důchodců ve Vrchlabí zabil polovinu seniorů

    Premium Tragédie v domově seniorů varuje, jak rychle se šíří nákaza koronavirem a jak smrtelná může být. Celorepublikově pak...

    Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

    Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

    Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

    Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Neděle 7. března 2021, svátek má Tomáš
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz