„Krndo, vrať se!“ Politici i Pražané se smějí zavřenému fiasku na Smetanově nábřeží

Nápad s částečnou uzavírkou Smetanova nábřeží se nelíbil radnici v Praze 1 a pochybovala o něm také většina zastupitelů. Přesto se primátor Zdeněk Hřib chlubil tím, že Praha začne udávat světové trendy. Jenže když vzletná slova nahradila víkendová realita, ukázalo se, že tento trend zřejmě nikdo soudný kopírovat nebude. Nábřeží vypadalo ostudně, rachotící tramvaje projížděly těsně kolem hostů sedících na zahrádkách a slíbený krásný výhled se také nekonal.

Pokud jste měli o víkendu cestu kolem Smetanova nábřeží a nesledujete zprávy, možná jste si mysleli, že se v Praze 1 zase něco opravuje, a tak vás všemožné betonové zátarasy, zákazy vjezdu a objížďky nepřekvapily. Jak se říká, nedá se nic dělat, musíme to opravit. V tomto případě je pravda někde jinde. Magistrát nic neopravuje, to jen chce udávat nové světové trendy.

Zatímco na sociálních sítích přibýval jeden kritický příspěvek za druhým, pražští Piráti a uskupení Praha sobě odmítali uznat, že tohle se opravdu nepovedlo.

„Tak jsem se šel kouknout na Smetanovo nábřeží, kde je ode dneška kousek jednoho pruhu uzavřený pro osobní automobilovou dopravu. Vizuálně zatím nic moc (to se snad brzy zlepší), ale jinak jsem za to fakt rád. Centrum Prahy je potřeba kultivovat!“ vyjádřil se radní Adam Zábranský (Piráti), jenž se pochlubil fotografií, jak si spokojeně užívá u jednoho ze stolečků, který byl umístěný v improvizované „zahrádce“.

Udělat si na místě hezkou fotku není jen tak, protože musíte zvolit ten správný moment, který neurčuje nic jiného než jízdní řád tramvají.

Máte totiž na výběr hned ze dvou možností. 

Buď zvolíte podnik, kde vám těsně za zády bude každou chvíli projíždět drnčící tramvaj, nebo můžete posedět o pár metrů dál, kde vám společnost bude dělat tramvajový ostrůvek. To znamená, že u vašeho stolečku budou postávat lidé čekající na svou tramvaj nebo vám druzí lidé budou do polévky vystupovat.

Ne všem se navíc chce po ostrůvku zahrádku obcházet, takže někteří si to zamíří rovnou mezi stoly, kde jen kličkují, aby se co nejdříve dostali na chodník.

Smetanovo nábřeží. Skutečně bude tohle v Praze nový trend?

Možná si říkáte, že je to nepříjemné, ale zase se jedná o posezení na skutečně luxusní adrese a za nádherný výhled vám i tohle nepohodlí stojí. I v tomto ohledu vzletné sliby magistrátu nesedí.

Kdo na místě byl a zkoušel dohlédnout třeba na Pražský hrad, měl smůlu.

„Tady odsud je krásný výhled na Vltavu, na Petřín a Hrad. Ovšem z druhého patra Hollaru. Z úrovně chodníku je vidět kulový, respektive auta, tramvaj a asfalt,“ napsala na Twitter reportérka České televize Darina Vymětalíková, s níž souhlasil režisér Jan Hřebejk.

„Ta akce s částečnou uzávěrou je bohužel nedomyšlená a v kombinaci s hnusným počasím vypadá jako pakárna,“ vyjádřil se autor legendárních Pelíšků.

Kritikou nešetřili ani politici, kteří byli z výsledku nové uzavírky rozladěni. Paradoxní je, že s tímto podivným kočkopsem nesouhlasila radnice ani většina zastupitelů, přesto dosáhl primátor svého.

„Přes Karlův most také dříve jezdila auta. Dnes už by nám to přišlo nepatřičné. Doba se mění a musíme být stále otevřeni novým myšlenkám. Proto dnes začínáme se zklidňováním dopravy na Smetanově nábřeží. Chceme moderní Prahu, která bude spoluurčovat trendy světových metropolí,“ uvedl Zdeněk Hřib, jenž navíc připomněl, že v inkriminovaném úseku plánuje město pořádat kulturní akce.

Pro obyčejného člověka je v tuto chvíli hodně těžké představit si, o co by se mohlo jednat.

Smetanovo nábřeží. Skutečně bude tohle v Praze nový trend?

Na dění v Praze 1 okolo Smetanova nábřeží reagovala vtipně také místní radnice.

„Množí se dotazy na to, co se děje na Smetanově nábřeží, a tak vás chceme uklidnit. Nejedná se ani o protiteroristická opatření, ani o uměleckou instalaci připomínající Berlínskou zeď,“ uvedla radnice s tím, že s uzavřením nábřeží nesouhlasí a požaduje okamžitou nápravu.

Ostrý byl ve své kritice také starosta Prahy 1 Petr Hejma (STAN). „Za zájmy našich občanů ale bojovat nepřestaneme. Pan náměstek pro dopravu by ale už konečně měl přestat komplikovat život našim občanům Prahy 1 a namísto toho se zaměřit na koncepční řešení dopravy na území celého hlavního města. (...) Posuďte sami. Také si rádi vychutnáte kávu na předzahrádce, když sedíte za kusem nevzhledného betonu a pár centimetrů od vás jezdí tramvaje?“ říká Hejma, jemuž se navíc nelíbí, že objízdná trasa navedla automobily do obytných zón.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 15:44 úterý 22. září 2020. Anketa je uzavřena.

  • 162
  • 87
  • 52
  • 45
  • 37
  • 36