Skokově rostou prodeje nikotinových sáčků! Dominuje VELO z dílny British American Tobacco

Češi ujíždějí na vlně nikotinových sáčků. Jejich prodeje skokově vyrostly. | foto: BAT

Počet uživatelů alternativních nikotinových výrobků po celém světě nadále roste a ani Česká republika není v tomto trendu výjimkou. Specifickou kategorií mezi nimi jsou nikotinové sáčky, mezi nimiž dominuje VELO z dílny British American Tobacco (BAT). Ze statistických dat zveřejněných v listopadu 2021 vyplývá, že na konci loňského roku prodeje VELO představovaly celých 49 % celkových prodejů v orální nikotinové kategorii, přičemž v užší kategorii tzv. bílých nikotinových sáčků jde dokonce až o 72 % podílu.

„Meziroční nárůst prodejů VELO je doslova skokový. Potvrzuje nám, že se zdařilým rebrandingem podařilo trefit do aktuálních nálad našich zákazníků. Naše snaha, v jejímž rámci usilujeme o navýšení nabídky produktů s potenciálně nižším rizikem, má smysl nejen z hlediska uspokojení spotřebitelské poptávky, nýbrž i našeho úsilí o společenskou odpovědnost,“ komentuje tržní analýzu Štěpán Michlíček, generální ředitel British American Tobacco pro Českou republiku a Slovensko.  

Samotná značka VELO je relativně mladá, její historie sahá teprve do roku 2020. Nejedná se ovšem o první počin mezinárodní tabákové společnosti v segmentu bílých nikotinových sáčků; VELO totiž prohlubuje popularitu již dříve existujícího brandu LYFT. Společnost se ale začátkem roku 2020 rozhodla podpořit prodeje a oblibu této alternativy rebrandingem, z něhož vzešla právě současná identita VELO.

Nikotinové sáčky VELO jsou jedničkou na trhu, v roce 2021 se jejich prodej meziročně zvýšil o 70 %.

Od té doby si k nikotinovým sáčkům našli cestu i další kuřáci, kteří chtěli vyměnit tradiční cigaretu za některou z nikotinových alternativ. Z interních modelů pocházejících přímo od British American Tobacco je patrné, že se v roce 2021 podařilo zvýšit prodeje nikotinových sáčků o 70 % oproti předchozímu roku.

„Zákazníci na sáčcích oceňují hlavně jejich jednoduchý způsob užívání a pestrý výběr, který se nadále snažíme rozšiřovat novými intenzitami a příchutěmi. Ty jsou často i součástí našich limitovaných sezonních edic,“ dodává Štěpán Michlíček.

Motivace, jež vede kuřáky ke stále častějšímu přechodu na nikotinové alternativy, jsou různé. Výsledky podzimního průzkumu veřejného mínění, který realizovala British American Tobacco ve spolupráci s agenturou Ipsos, ale jasně potvrzují, že je ke změně návyků v největší míře vedou právě obavy o vlastní zdraví.

Snížení zdravotních rizik uvádí za hlavní důvod k přechodu na nikotinové alternativy 61 % respondentů. Podobný počet z nich se tímto způsobem snaží eliminovat další negativní průvodní jevy kouření, například intenzivní a nepříjemný zápach. Mezi dalšími důvody figuruje i možnost produkty užívat na místech, kde není kouření povoleno, nebo zákaz prodeje mentolových a dalších ochucených cigaret.

Češi si oblíbili malé nikotinové sáčky, které neobsahují tabák. Umisťují se pod horní ret, kde si jich málokdo všimne.

Odpovědí British American Tobacco na tyto obavy je právě už zmiňovaná kampaň A Better Tomorrow. Ta je dlouhodobým projevem firemní filozofie BAT, která staví na hodnotách udržitelnosti a odpovědného přístupu k zákazníkům i prostředí, jež nás obklopuje. Dosažení prvenství na trhu s nikotinovými sáčky je proto potvrzením efektivnosti této dlouhodobé strategie.

Nikotinové sáčky VELO umožňují rychlou a diskrétní absorpci nikotinu bez přítomnosti tabáku, a mají tudíž v porovnání s tradičními cigaretami o 99 % méně škodlivých látek. Kromě nikotinu obsahují pouze vodu, celulózu a další látky. Jsou bez dýmu, kouře i typického zápachu, navíc nebarví zubní sklovinu. Uživatelé je mohou využít i na místech, kde je klasické kouření zakázáno, tedy v restauraci, v práci nebo třeba na cestách. Zároveň tak uživatelé neobtěžují kouřem osoby v jejich bezprostřední blízkosti.

Sáčky VELO obsahují nikotin, který je silnou návykovou látkou, a jsou určeny pouze pro uživatele nikotinových produktů starší 18 let.

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 10:29 neděle 22. května 2022. Anketa je uzavřena.

  • 12
  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0