Rána pro Škodovku! Majitel chce značku zjednodušit a přiblížit Dacii, zaměstnanci se bouří

Časy temna dost možná čekají na českou chloubu, automobilku Škoda. Koncern Volkswagen Group, který ji vlastní, s ní má totiž hodně neatraktivní plány. Aby si tolik nekonkurovala se samotnou značkou Volkswagen, rozhodlo vedení o tom, že se česká automobilka přeorientuje zejména na méně náročný východní trh, což znamená prodej levnějších modelů. Škodovka by se měla dostat zhruba na úroveň rumunské značky Dacia! A to se vůbec nelíbí škodováckým odborům, které připravují petici.

Elegantní a hlavně mimořádně spolehlivé vozy, tím se automobilka Škoda proslavila ve světě. Udělala jméno celé České republice, jenže teď má její krédo klesnout o několik pater níže.

Šéf strategie koncernu Volkswagen Michael Jost pro německý magazín Automobilwoche představil další kroky, které obří společnost chystá. Koncern vlastní hned několik značek včetně Škody nebo třeba i svojí korunní značky Volkswagen a právě to je kámen úrazu.

Zatímco ostatní značky spadající do koncernu se spíše skvěle doplňují, trojice Škoda, Volkswagen a Seat si naopak navzájem konkuruje. To chce Volkswagen Group změnit tak, že je přeorientuje na jiné trhy a cílové skupiny.

Aby jednotlivé společnosti netrpěly a generovaly větší zisk.

Z vozu Seat se skupina bude snažit vytvořit něco jako španělskou konkurenci pro italskou Alfu Romeo. Škodovku pak začne podle Jostových plánů přeorientovávat na východní trhy. To znamená jednodušší a levnější modely: doslova ve stylu rumunské značky Dacia.

Volkswagenu by tak zůstalo výsostní postavení na evropském trhu.

Po elegantních vozech Škoda možná brzy nebude ani stopy.

Jak píše německé deník Süddeutsche Zeitung, pokud by skutečně k takovým změnám došlo, Škoda by se mohla stát nejvíce poraženou značkou v koncernu. Auta by se podle informací deníku prodávala v cenové relaci od 10 tisíc do 20 tisíc eur, což je v přepočtu zhruba 255 tisíc až 515 tisíc korun.

Plánované změny vyvolaly velkou vlnu emocí uvnitř Škodovky. Odbory automobilky je kritizují, dokonce se podle týdeníku Škodovácký odborář chystají učinit patřičné kroky. Aktuálně chystají například petici, která by měla být spuštěna 15. listopadu.

„Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ řekl již dříve týdeníku Škodovácký odborář předseda podnikové rady odborů Jaroslav Povšík.

Podporu by Škoda měla mít i od vlády či dodavatelů.

EsquireMan 2019: Škoda Kamiq

Aby je uklidnil, zaslal zaměstnancům Škodovky dopis samotný předseda představenstva Volkswagen Group Bernhard Maier.

Píše v něm, že prověřování produktového směřování je běžný postup, a ujišťuje, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná, na čemž se podle něj ani v budoucnosti nic nezmění.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 23:30 pátek 21. února 2020. Anketa je uzavřena.

  • 56
  • 52
  • 51
  • 50
  • 44
  • 30