Rozšiřování sortimentu je pro Rohlík i nadále klíčové. Už nyní nabízí téměř 23 000 položek, které jsou dostupné zákazníkům ze všech doručovacích lokalit. Zastoupení značek, především těch lokálních, chce online obchod nadále rozšiřovat. „Soustředíme se´ale také na navázání spolupráce se známými a oblíbenými značkami, jako je Rossmann nebo Aktin. Kosmetiku jsme na konci minulého roku rozšířili o 1000 nových položek a díky spolupráci s Rossmannem a zařazení brandů jako jsou The Body Shop, Mádara, Marvis a Biotherm, nyní nabízíme v této kategorii skvělý poměr cena/výkon,“ komentuje CEO Martin Beháň s tím, že významnou novinkou je také rozšíření sortimentu pet food o 1000 položek.
Kromě drogerie a kosmetiky si zákazníci na Rohlíku oblíbili především ovoce, zeleninu, mléčné výrobky, ale také to, že si mohou objednat pečivo přímo z Rohlíku nebo místních pekáren. Podpora lokálních produktů obecně zapadá do rohlíkovské vize, jak by měl udržitelný nákup i sortiment vypadat. Rohlik.cz pokračuje v podpoře lokálních producentů a farmářů, čímž posiluje místní ekonomiku a nabízí zákazníkům čerstvé a kvalitní produkty. V současnosti spolupracuje s více než 250 farmáři.
A také pomáhá. Spolupracuje s několika neziskovými projekty jako s nadací Centrum Paraple, Krásou pomoci, Životem 90 či Nadací Veroniky Kašákové.
Právě modelka Kašáková je jednou z těch, kdo musí čelit nástrahám metabolické poruchy, a to v roli matky. Její syn trpí fenylketonurií, závažnou poruchou, kdy osoba nemůže přijímat žádné či jen velmi omezené množství bílkovin. S ohledem na to, že bílkoviny se nacházejí v téměř každém jídle, jedná se o mimořádně složitý problém nejen pro syna Kašákové, ale i pro ni samotnou. Jak vysvětlit dítěti, že nemůže mít to, co mají všichni jeho kamarádi, a že jsou věci, které nikdy neochutná? Když se velmi přísná dieta poruší, hrozí těžké poškození mozku a orgánů, lidé, kteří mají fenylketonurii, tedy musí vařit ze speciálních náhražek.
Ale i s nimi pomáhá samotný Rohlík.
„Máme na Rohlíku nalistované bílkovinové náhražky a je jich zhruba deset. Zdá se to málo, ale pozor, dohromady je na trhu dostupných pouze pod třicet položek takových produktů,“ vysvětluje ředitel Martin Beháň, protože vidí náš ohromený výraz, jak málo náhražek pro tuto poruchu existuje.
„Jsou to většinou těstoviny, mouka, lupínky a pečivo, oslovili jsme tedy dodavatele, abychom mohli nabízet jejich produkty. S některými jsme bojovali a ti nám řekli ne, oslovili jsme proto předsedkyni sdružení pacientů s fenylketonurií Šárku Štěrbovou, ta nám s tím pomohla, kontaktovala dodavatele a nyní máme v podstatě pokryté celé základní portfolio náhražek, které tyto osoby pravidelně potřebují“ popisuje Beháň.
Proč ale někteří dodavatelé říkají ne na to, aby nenabízeli své produkty online supermarketům?
„Pokud si to dobře pamatuji, tak si chtěli nechat svoje produkty pro lékárny. Ale s tím se potkáváme, že některé značky, pokud mají jisté produkty na rozhraní medicíny a normálního jídla, drží si je pro lékárny.“ vysvětluje Beháň.
Čímž pak ale samozřejmě komplikují nákup osobám, které musí tyto náhražky používat. Pacienti musí někdy objíždět specializované obchody a už tak drahé položky jim narostou. Nabídka takových náhražek je prozatím omezená a něco jako maso, které pacientům s fenylketonurií asi nejvíc chybí, je údajně v nedohlednu. Nicméně i tak Rohlík s nabídkou, kde seskupuje tyto výrobky pro lidi se speciální dietou, ulehčil život mnoha lidem a s tím souhlasí i sama Veronika Kašáková, na jejíž bedrech synova dieta leží.
„Je to obrovský úspěch, každá přidaná položka je velká pomoc pro děti, které mají fenylketonurii. Dosud jsme museli tyto výrobky shánět on-line nebo v jednom kamenném obchodě a služba Rohlíku nám to velmi ulehčuje. Samozřejmě těch náhražkových potravin je zatím málo, ale lidé s touto nemocí jsou vděční za jakoukoliv možnost,“ řekla nám Kašáková.
Fotogalerie |