Proč je to tak levné?
Pět párů ponožek za 65 korun, tričko za cenu dvou kopečků zmrzliny a bermudy levnější než flákota dobrého masa? Tohle není výmysl, ale reálné ceny v obchodu Primark!
Mnozí poukazují na to, že to pak pochopitelně odskáče kvalita zboží.
„Primark má po celém světě téměř 400 obchodů, což mu dovoluje nakupovat, objednávat si zboží a nechávat si ho šít za velmi nízké ceny. Je to podobné kouzlo, jako vnímáme například u potravinových řetězců Lidl nebo Kaufland, které těží ze své velikosti,“ vysvětlila v pořadu 360° na kanále CNN Prima News ekonomická novinářka Lucie Hrdličková.
Dalším důvodem, proč řetězec prodává oblečení tak levně, je údajně fakt, že Primark hodně ušetří na marketingu.
„Nedává žádné peníze na reklamu a většinu financí vrací do produkce. Také disponuje velkou sumou na obratech, které historicky udělal,“ dodala Hrdličková.
Velkým tématem je také to, kde se výrobky tvoří. Většina se šije v Asii, například v Bangladéši nebo v Barmě.