Neděle 17. ledna 2021, svátek má Drahoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz

    Šílená uzavírka obou břehů Vltavy: Jak se upekla a kdo za ni může?

    David Skála zařizuje dopravu v Praze 1. | foto: ProfimediaProfimedia.cz

    Doslova k patové situaci došlo na dvou důležitých dopravních tepnách v centru Prahy. Uzavřeno je zároveň jak celé Smetanovo nábřeží, tak i úsek mezi Malostranskou a Újezdem na druhém břehu Vltavy. Jak k takové situaci došlo a kdo je za ni odpovědný?

    Doprava v Praze kolabuje, to už je známou věcí. I přesto působí situace, která nastala podél obou břehů Vltavy, mimořádně pikantně. Uzavřeny byly dvě i za normálních okolností vytížené trasy.

    Na straně blíže k centru je to celé Smetanovo nábřeží a Křižovnická ulice. Na té opačné, u Smíchova, zase úsek mezi Újezdem a Malostranskou. Lidé si klepají na čelo, smějí se vzniklé situaci na sociálních sítích a ptají se, jak k něčemu takovému mohlo dojít.

    Odpověď je vlastně docela jednoduchá. Uzavírka Smetanova nábřeží byla plánována dlouho dopředu, a to kvůli opravě tramvajových kolejí. Jenže jakmile k ní došlo, řidiči se logicky začali do centra přesouvat po opačném břehu. 

    Tam pak ale kvůli autům nabíraly zpoždění tramvaje, a tak magistrát nechal uzavřít i druhý úsek. Vjezd do něj je povolen jen rezidentům a dopravní obsluze.

    Jak se upekla podivná uzavírka dopravních tepen na obou březích Vltavy zároveň?

    Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr

    Řidiči teď za to, že musejí cestou do práce zdlouhavě objíždět div ne půlku Prahy, mohou děkovat zejména dvěma mužům. Těmi jsou radní pro dopravu David Skála (Praha 1 sobě), který celý plán vymyslel ve spolupráci s magistrátem, a Adam Scheinherr (Praha sobě), který za dopravu zodpovídá právě na magistrátu.

    Přinejmenším Scheinherr si ovšem pochvaluje, jak se uzavírka, která by měla trvat do dnešního večera, vyvedla.

    „Plynulost dopravy je po uzavírce lepší než minulý týden, kdy stály v kolonách auta i tramvaje. Zdržení tramvají je dnes do čtyř minut a na místo se v případě potřeby dostanou sanitka nebo hasiči,“ cituje jeho slova Blesk.cz.

    A možná právě jako ukázka toho, že na pražských silnicích údajně všechno šlape, se včera Scheinherr objevil dokonce na Instagramu pražského primátora Zdeňka Hřiba s hashtagem, že jezdit MHD je cool.

    Takže řidiči, tohle je nejspíše recept na vaše každodenní ranní trápení!

    Fotogalerie

    O čem sní tvůj e-mail?

    Šéfredaktor pro tebe každý čtvrtek vybere ty největší pecky a kauzy, které ti nesmí uniknout

    Ohodnoťte článek
    Hlasování skončilo

    Čtenáři hlasovali do 14:30 čtvrtek 5. března 2020. Anketa je uzavřena.

    • Trapas
      66
    • Haha
      60
    • Super
      42
    • Tvl
      42
    • Cože
      38
    • Sladký
      37

    TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

    Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

    Život s Ester. Není úplně málo komplikovaná, přiznává trenér Bank

    Premium Je to už pět let, co od svého bratra Ondřeje přesedlal jako trenér k Ester Ledecké. Dovedl ji k olympijskému zlatu v...

    Expremiér Sobotka se vrátil do pražských Stodůlek. Pořídil si byt v paneláku

    Premium Expremiér Bohuslav Sobotka se v tichosti vrátil z Moravy, kam se uchýlil po odchodu z politiky, do Prahy. Jak zjistila...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Neděle 17. ledna 2021, svátek má Drahoslav
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • Speed
  • jít naiDNES.cz