Čtvrtek 9. dubna 2020, svátek má Dušan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
EXPRES

  • Zprávy
  • Celebrity
  • Jen pro muže
  • Sport
  • Video
  • jít naiDNES.cz

    Šílená uzavírka obou břehů Vltavy: Jak se upekla a kdo za ni může?

    David Skála zařizuje dopravu v Praze 1. | foto: ProfimediaProfimedia.cz

    Doslova k patové situaci došlo na dvou důležitých dopravních tepnách v centru Prahy. Uzavřeno je zároveň jak celé Smetanovo nábřeží, tak i úsek mezi Malostranskou a Újezdem na druhém břehu Vltavy. Jak k takové situaci došlo a kdo je za ni odpovědný?

    Doprava v Praze kolabuje, to už je známou věcí. I přesto působí situace, která nastala podél obou břehů Vltavy, mimořádně pikantně. Uzavřeny byly dvě i za normálních okolností vytížené trasy.

    Na straně blíže k centru je to celé Smetanovo nábřeží a Křižovnická ulice. Na té opačné, u Smíchova, zase úsek mezi Újezdem a Malostranskou. Lidé si klepají na čelo, smějí se vzniklé situaci na sociálních sítích a ptají se, jak k něčemu takovému mohlo dojít.

    Odpověď je vlastně docela jednoduchá. Uzavírka Smetanova nábřeží byla plánována dlouho dopředu, a to kvůli opravě tramvajových kolejí. Jenže jakmile k ní došlo, řidiči se logicky začali do centra přesouvat po opačném břehu. 

    Tam pak ale kvůli autům nabíraly zpoždění tramvaje, a tak magistrát nechal uzavřít i druhý úsek. Vjezd do něj je povolen jen rezidentům a dopravní obsluze.

    Jak se upekla podivná uzavírka dopravních tepen na obou březích Vltavy zároveň?

    Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr

    Řidiči teď za to, že musejí cestou do práce zdlouhavě objíždět div ne půlku Prahy, mohou děkovat zejména dvěma mužům. Těmi jsou radní pro dopravu David Skála (Praha 1 sobě), který celý plán vymyslel ve spolupráci s magistrátem, a Adam Scheinherr (Praha sobě), který za dopravu zodpovídá právě na magistrátu.

    Přinejmenším Scheinherr si ovšem pochvaluje, jak se uzavírka, která by měla trvat do dnešního večera, vyvedla.

    „Plynulost dopravy je po uzavírce lepší než minulý týden, kdy stály v kolonách auta i tramvaje. Zdržení tramvají je dnes do čtyř minut a na místo se v případě potřeby dostanou sanitka nebo hasiči,“ cituje jeho slova Blesk.cz.

    A možná právě jako ukázka toho, že na pražských silnicích údajně všechno šlape, se včera Scheinherr objevil dokonce na Instagramu pražského primátora Zdeňka Hřiba s hashtagem, že jezdit MHD je cool.

    Takže řidiči, tohle je nejspíše recept na vaše každodenní ranní trápení!

    Fotogalerie

    Premium

    Klienti versus cestovní kanceláře: jak nepřijít o peníze za zájezd

    Cestovní kanceláře jsou zahlceny žádostmi klientů o zrušení zájezdů. Sociální sítě se plní příspěvky nespokojených...

    Premium

    Ufňukaná generace. Mladí v pandemické panice možná konečně dospějí

    Vše zlé může být k něčemu dobré. Dokonce i koronavirus. Magazín Víkend DNES se domnívá, že mladí lidé v pandemické...

    Premium

    KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

    Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

    Komentáře

    Mohlo by vás zajímat

    Vezmeme vás na titulní stranu
    Čtvrtek 9. dubna 2020, svátek má Dušan
    • schránka
    • Přihlásit Můj účet
    EXPRES

    jít naiDNES.cz