„Už jste se byli podívat, jak jsme proměnili Smetanovo nábřeží? Je to radost pohledět. Nové tramvajové zastávky, vysazené stromořadí, široká pěší promenáda v pražské mozaice a bezpečný oddělený cyklopás,“ dme se pýchou náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).
„Tak má vypadat jedno z nejkrásnějších míst v Praze s výhledem na Hradčany,“ dodal.
„Přibude tu sedmnáct stromů. Mám z toho velkou radost! Ale to není všechno. Došlo také k předláždění chodníků a promenáda pro chodce je rozlohou daleko velkorysejší. Vedle chodníku navíc vznikl samostatný oddělený pruh pro cyklisty, kteří tak nebudou muset jezdit mezi auty,“ doplnil svého náměstka neméně pyšný Zdeněk Hřib (Piráti).
Lidé, zejména ti přespolní, změnu Smetanova nábřeží vítají a spolu s vedením Prahy se opájejí tím, kolik místa teď mají chodci a cyklisté.
Pražané a hlavně rezidenti ale vidí rudě a upozorňují na nedomyšlenost, vážné nedostatky a potenciální problémy tohoto „líbivého“ projektu.
„Super. Takže teď se musí auta ploužit za tramvají, místo toho, aby ji v klidu objely a vyhnuly se tak chodcům. Hlavně že cyklisté mají další velkorysý cyklopruh! Bože můj, do čeho jsi to duši dal?“ podivuje se na adresu nové podoby Smetanova nábřeží v jedné z internetových diskuzí uživatel Jayn Jones.
„Zajímalo by mě, jak po této rekonstrukci bude po nábřeží spěchat sanitka, když bude jízdní pruh zacpán tramvajemi a auty? Vjede na tu velkou promenádu, nebo pojede napůl v cyklopruhu?“ pídí se a rozhodně není jediný.
„Kudy projedou vozidla IZS, když auta v koloně nebudou mít kam uhnout?“ ptá se Adama Scheinherra David Krajíček. Na odpověď stále čeká, zřejmě se náměstek pro dopravu musí poradit s někým, kdo tomu více rozumí.
„Neměli by se k tomu vyjadřovat lidé, než se to postaví? Ten provoz je tam smrtelný a takhle ubrat pruh na auta, to mohl jen blbec idealista,“ zhodnotila magistrátní počin Lucie Flašarová.
„Chápu, potřebovali utratit prachy, ale proč takto? Dát auta a trám do jednoho pruhu může jen hlupák. Hlavně že se vám tam vešel cyklopruh a ještě oddělený obrubníkem. Stačí jeden pohled do strany a hodí drž...,“ zamýšlí se nad možnými důsledky uživatelka Banu Le.
„Strašné, o ten schůdek na stezku pro pumpičkoteroristy jsem si málem podvrtl kotník,“ poznamenal Tomáš Sysel, který už se může pochlubit vlastní zkušeností. A další budou jistě brzy následovat.
„Vůbec nechápu, proč jsou v Praze budovány široké chodníky, po kterých může chodit průvod, a auta stahována na koleje, kde tvoří nesmyslné smrduté fronty. Kdo tohle povoluje a neuvědomuje si důsledky?“ podivuje se Vlaďka Dobiášová.
„Není to jen centrum, ale i tam, kde po nich skoro nikdo nechodí, například v Libni od Palmovky do Kobylis. Asi mi to nikdo nikdy nevysvětlí,“ dodává zklamaně.
Neobstála ani touha Hřiba a Scheinherra vyrovnat se jiným metropolím.
„Každé město má svá specifika, navíc Praha rozhodně nestojí na rovině, navíc má svoje limity, co se historického centra týče, a co je hlavní, neexistují objízdné trasy a stále čekáme na městský okruh,“ shodují se kritici nové podoby Smetanova nábřeží.
Ta podle nich přišla o dost dříve, než bylo připraveno vše potřebné, navíc zavání politickým kalkulem a líbivou politikou před blížícími se volbami.
Fotogalerie |