jít naiDNES.cz

Reklama v Praze: Krnáčová bojuje za výhodnější smlouvu, stávající hrozí žalobou

Pražská primátorka Adriana Krnáčová se pustila do boje s nevýhodnou smlouvou Dopravního podniku Praha. Pokud nedojde k jejímu vypovězení, hrozí žalobou. | foto: koláž: Expres.cz

Reklamu vidíme na každém rohu a to pochopitelně platí i pro hlavní město Prahu. Reklamní plochy nalezneme i v prostředcích pražské hromadné dopravy. Smlouva, kterou je reklama v MHD upravena je ale neplatná a jediný pro koho je opravdu výhodná je reklamní společnost Rencar. Primátorka Adriana Krnáčová se postavila za Dopravní podnik a říká, že smlouvu je potřeba vypovědět. V opačném případě hrozí Krnáčová žalobou.

Jako každé evropské velkoměsto je i Praha doslova přesycená reklamou. Tu můžeme vidět doslova všude kam se podíváme a výjimkou nejsou ani dopravní prostředky městské hromadné dopravy. Jak se ale ukázalo, smlouva, která pro Dopravní podnik hl. města Prahy reklamu upravuje, je neplatná. Do boje za její vypovězení se postavila i primátorka adriana Krnáčová.

Pražský dopravní podnik (DPP) má již od roku 1997 uzavřenou smlouvu o reklamě se společností Rencar. Tato smlouva je ale pro Prahu nevýhodná. Zatímco DPP vydělá reklamou ročně kolem 50 milionů, společnost Rencar si přijde na zhruba třikrát tolik. Závěry o neplatnosti potvrdil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

ÚOHS po prošetření rozhodl, že daná smlouva je koncesovaná, což znamená, že je k ní potřeba zvláštního oprávnění, které Rencar nemá. Dle názoru DPP toto zakládá neplatnost smlouvy a možnost jí vypovědět. Pokud by tento závěr byl správný, Rencar by veškeré reklamní plochy užíval neoprávněně.

Za kroky DPP se postavila i primátorka Adriana Krnáčová. „Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma a DPP to není,“ řekla Krnáčová.

Po vypovězení smlouvy by dle Krnáčové mělo dojít k vypsání řádného výběrového řízení na nového partnera pro využití reklamních ploch v dopravních prostředcích. Praha by tak konečně měla transparentním způsobem uzavřít smlouvu, která pro ní bude výhodná a nesetrvávat ve smluvním vztahu neplatném, který měl trvat až do roku 2031.

Fotogalerie


Ohodnoťte článek
Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 5:00 26. ledna 2017. Anketa je uzavřena.

  • Super
    11
  • Haha
    11
  • Trapas
    11
  • Sladký
    11
  • Tvl
    11
  • Cože
    10
Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Vzestupy a pády Mika Tysona. Dokument zdarma o tom, co ho poslalo až na samé dno

Dokument o životě jednoho z nejslavnějších boxerů na světě, Mika Tysona, si odbyl svou premiéru na prestižním filmovém...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Komentáře

Mohlo by vás zajímat