Žádná klimatizace, konec wifi a delší intervaly MHD. Takhle to vypadá, když se začne šetřit

V minulém roce se radní hlavního města dohodli na tom, že budou chtít dokoupit klimatizace do tramvají Škoda 15T. Pražané mají smůlu, od usnesení rady se nekoupila žádná klimatizace a šetřit se bude víc a víc. Horko k nesnesení nakonec může být ten nejmenší problém. Nedávno museli cestující oželet internet zdarma v tramvajích, když Praha odmítla dál investovat do wifi.

Každoročně si Pražané v létě stěžují, že vydržet v některých tramvajích se prakticky nedá. Řešením je klimatizace, jež v řadě vozů chybí. Je třeba ji dokoupit a nainstalovat. Vedení města se zavázalo k tomu, že problém bude řešit.

Od listopadu loňského roku se nezměnilo nic a ani do budoucna nevypadá situace růžově, když se odbor dopravy odvolává na krizi způsobenou koronavirem a nutností šetřit.

Pražané mohou být alespoň rádi, že se i v těchto časech stihlo protlačit a zaplatit budoucí přemalování MHD, kdy budou z vodorovných pruhů svislé.

„Vzhledem k dopadům koronakrize na příjmy DPP a MHMP, kdy podle předběžných propočtů bude DPP za celý letošní rok chybět zhruba 1,5 miliardy korun v tržbách z prodeje jízdného, projednáváme každou investici plánovanou na letošní či příští rok s naším akcionářem, hl. m. Prahou, zejména jejich prioritizaci a načasování právě s ohledem na výpadky v příjmech obou subjektů,“ citoval vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka dopravní magazín MHD86.cz.

Kritici odmítají pouhé odkazování se na koronavirus a výpadky příjmů, když závazek ohledně klimatizace vznikl už loni.

Chystané zdražování jízdného odbor dopravy obhajuje také tím, že chce zvyšovat komfort ve vozech. Na klimatizaci v tramvajích se loni odkazoval i náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Bohužel v roce 2006 nikdo neřešil, že v letním horku se nebude dát v tramvajích 15T dýchat. Proto musíme tento dluh z minulosti teď splatit, byť cena je samozřejmě vyšší, než kdyby se na klimatizace myslelo od začátku objednávky. My samozřejmě veškeré nové dopravní prostředky pro MHD v Praze soutěžíme s klimatizacemi, komfort cestujících je pro nás důležitý,“ uvedl v tiskové zprávě z loňského roku Scheinherr.

Jak je to se službami v pražské MHD, ukázalo rozhodnutí dopravního podniku zatrhnout Pražanům bezplatný internet ve vozech. Podle magistrátu si lidé většinou platí data ve svém mobilu, a tak je wifi zbytečná. Část lidí tuto službu aktivně využívala.

Vídeň zakázala „ležérní způsob sezení“, kdy se muži na moc roztahovali. Město...

Klimatizace a internet zdarma jsou pouze jedny z mnoha oblastí, kde se bude šetřit. Na světlo světa unikly materiály Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (ROPID) a dopravního podniku, které byly vypracovány pro magistrát hlavního města Prahy. Tyto dokumenty mají ukázat, jak je možné ušetřit.

Pražané by to pocítili významně.

Nejvíce se může šetřit pomocí prodloužení intervalů, tedy doby, jak dlouho si lidé počkají na další spoj. Noční autobusy by podle návrhu mohly jezdit až ve čtyřicetiminutových intervalech, denní tramvaje by jezdily po deseti minutách.

Změny by se mohly týkat i metra, které by mohlo zkrátit svou provozní dobu o hodinu.

Fotogalerie

Hodnocení článku

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 11:53 středa 16. prosince 2020. Anketa je uzavřena.

  • 40
  • 28
  • 26
  • 25
  • 23
  • 23