„Díky inovativnímu modulárnímu designu jsme schopni opravit většinu poškozených koloběžek a nemusíme je vyhazovat. Jsme tak schopni snížit množství produkovaného odpadu a současně dokážeme ve srovnání s konkurenty udržet nejnižší celkové náklady na jejich výrobu a údržbu,“ informoval regionální manažer Boltu pro střední Evropu Roman Sysel s tím, že aktuálně koloběžky jezdí v Polsku a na Slovensku. Zkrátka nepřijde ani Česko.
„Tento rok proto budeme schopni naše řešení mikromobility spustit v dalších městech po celém světě. V České republice pracujeme na jejich spuštění ve městech, ve kterých je dobře rozvinutá cyklistická infrastruktura a zároveň kde vidíme potenciál a zájem ze strany města,“ doplnil.
Nová koloběžka váží 17 kilogramů, i proto, že je z 90 procent vyrobena z hliníku, ji lze stejně jako další využité materiály recyklovat. Pro lepší přilnavost a pohodlnější jízdu má nafukovací pneumatiky a na jedno nabití ujede přes 40 kilometrů při maximální rychlosti 25 kilometrů za hodinu.
Životnost stroje společnost odhaduje až na 36 měsíců, teprve reálný provoz ale ověří, jestli vydrží skutečně tolik.
Pražané mají v (ne)blahé paměti krutý osud koloběžek konkurence, které skončily třeba na dně Vltavy, případně poničené v ulicích metropole, v lepším případě „jen“ označkované psími miláčky. Na Instagramu existuje profil jejich odpůrců. Sdílejí tam fotky a videa, jak lidé sdílené koloběžky záměrně ničí.
V Praze fungují služby sdílených koloběžek Lime či kol Freebike, dále český projekt Rekola, Revolt nebo Nextbike. Pražanům i magistrátu vadí sdílené koloběžky hlavně kvůli jejich volnému parkování, kdy zabírají místo na chodníku, nedodržování pravidel uživatelů těchto dopravních prostředků či ohrožování chodců při zakázané jízdě po chodníku.
„Žádáme všechny uživatele, aby se řídili doporučeními místních zdravotních autorit a respektovali nařízení vlády. Chceme nadále naplňovat misi, se kterou byla naše firma založena, a tou je snadnější pohyb lidí po městě,“ ubezpečil za Bolt Roman Sysel.
Fotogalerie |